A THQ Nordic megvásárolt egy rakás licencet, egyre-másra jönnek elfeledett klasszikusok folytatásai, de a kiadótól a közeljövőben több teljesen új játékot is kapunk. Jövőre jön a Biomutant, amit a nyílt világú játékokkal (egyebek mellett a Just Cause-zal és a Mad Max-szel) már bizonyított fejlesztők alkotta Experiment 101 készít, és ami más lesz, mint bármely, jelenleg ismert szerepjáték.
Kisállatos kung-fu
Még nagyon korai fázisban van, kipróbálni nem volt lehetőségünk, de egy prezentáció során az illetékesek sokat meséltek arról, pontosan miről szól a Biomutant, és láthattuk mozgásban is.
A játék főszereplője egy rágcsáló, aki két lábon jár, alapszinten tud kung-fuzni, van egy nagy kardja és egy revolverszerű pisztolya (szellemiségében megidézi A galaxis őrzői Mordályát). Teljes mértékben testreszabhatjuk, az RGB színskála bármely színére lefesthetjük, lehet akár lila vagy neonzöld is, ha valakinek ezt kívánja meg az ízlése. Felszerelését természetesen cserélgethetjük, fejleszthetjük, viselhet különböző fejfedőket is, amik mindenféle bónuszokat adnak neki. Emellett megfelelő mutációkat alkalmazva képes telekinézisre, áramot tud szórni a kezéből, meg mindenféle jópofa, a harcokat lényegesen megkönnyítő képességekre tesz szert.
Az ellenfélnek is szabad akarata van
Külön érdekes, hogy az ellenfelek, akikkel szembetaláljuk magunkat, hasonlóan szerelkeznek fel: azt viselik, amit találnak, így lesznek néhányan akik jobb fegyvereket kapnak, akár még sisakot is, míg mások alap szerszámokat használnak. Mi mindent, amit találunk, felhasználhatunk akár új fegyverek készítéséhez is: lehet egy konyhakés nyelű láncfűrész-bárd kombónk, vagy egy baseball ütő fogórészét használhatjuk fel egy kisebb bökőhöz. Azt, hogy a stukkerünk hogyan lő, az egyik alkatrész határozza meg, de szerezhetünk nagyobb tárat, különleges lövedékeket, satöbbi. Végül pedig szerezhetünk járműveket, mecheket, hogy hatékonyabbá váljunk, vagy gyorsabban mászkálhassunk a világban.
A történet szerint a világ pusztul, mivel a földből feltört az olaj, és ez nem tesz jót az élővilágnak - pláne, hogy egy valaki kivételével mindenki növényevő. Az élet fájának gyökerei pusztulásnak indultak, azonban nem muszáj ennek útját állnunk: adott egy karmarendszer, melyben a döntéseink következtében vagy pluszpontokat kapunk, vagy pontlevonást, és így dől el, gonoszok vagy jók leszünk-e. A hatalmas nyílt világ különböző frakciói is máshogy viszonyulnak hozzánk annak függvényében, melyik oldal felé húzunk, illetve vezetőik között is lesz olyan, aki a pusztulást akarja, és olyan, aki inkább az életet választja. Befejezhetjük a játékot úgy, hogy hagyjuk a fát megsemmisülni, és más teendőket végzünk el. A csapat nem tudott egyértelmű választ adni arra, hogy ha igyekszünk jók lenni, a jó befejezést kapjuk-e, ezt még talán ők sem döntötték el. A negatív felütés ellenére próbálták a srácok poénosra és lazára venni a figurát: képregényes feliratok jelennek meg a harcoknál, egy narrátor kísér minket végig, és a karakterek sem közvetlenül kommunikálnak, hanem rajta keresztül.
Kisállat kontrollerrel
Az irányítást időbe telik majd elsajátítani, mert a közelharci és a lőfegyver kombinálása kapcsán rengeteg lehetőséget kapunk, de aki megszokja, annak semmilyen ellenfél nem jelent majd akadályt. Valószínűleg érdemes lehet majd kontrollert használni, a kombókat nehéz lesz billentyűzettel összehozni.
A Biomutant egyelőre érdekesnek tűnik, és annak ellenére, hogy egy viszonylag új és nem túl nagy csapat csinálja, nagyon ígéretes. Nyilván a világa miatt egy kicsit szűkebb rétegre lő, de hátha felfut és olyanok is érdeklődnek majd iránta, akiket egy posztapokaliptikus kung-fu RPG alapszinten nem mozgat. 2018-ban jön PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, várhatóan inkább az év vége felé.