Mint sok mást, engem is szkeptikussá tett az Assassin's Creed széria alakulása, és hiába tetszett a Syndicate világa, tíz óra után úgy tettem fel a polcra, hogy köszönöm, már mindent láttam. Az Origins az első trailerek után is újnak érződött, de a különbséget csak akkor éreztem igazán, amikor a gamescom során volt alkalmam játszani vele. Más az irányítás, a harc, a madár bevezetése pedig megváltoztatja, hogyan indulunk neki egy küldetésnek. Pont erre vágytunk, de még kell egy kicsit faragni, hogy tökéletes legyen.
Először a világ: az ókori Egyiptomban járunk, amit tökéletesen épített újra a csapat. Személyesen jártam már az egyiptomi romoknál, piramisoknál, és a környezet tényleg olyan, amilyen a valóságban - csak még minden oszlopon, falon megvan a festék, nem dőltek össze az építmények, és nem várnak a kijáratnál mindenféle bóvlikat kínáló árusok. Mind a kor-, mind a helyszínválasztás tökéletes, nagyon ígéretes a sztori szempontjából is. A nyílt világból csak keveset láttam, a demó rögtön egy küldetéssel indult, melynek elején egy csónakkal hajózhattam a Memphis városát átszelő és körülölelő folyón, amin a járókelők szemrezzenés nélkül gázoltak át gyalog. Elhiszem, hogy a melegben még hűsítő is, plusz megspórolják a hídépítés költségét, de nem tudom, ezt a Ubisoft is így magyarázná-e. Részletkérdés, amíg a ló/teve is áthajt rajta gond nélkül, addig nincs szükség utakra, ahova megyünk, Marty.
A misszióban Bayek nyomozásra indul, hogy kiderítse, ki mérgezte meg a szent bikát. Körül kell néznünk a "nyomozási zónában", de nincsen UV-szkennerünk vagy fémdetektorunk, úgyhogy csak a mászkálás marad, meg az, hogy megpróbálunk mindennel interakcióba lépni, aminél felugrik a lehetőség. Idővel kiderül, hogy a tettes a bikát etető ikerpár, de nem önszántukból cselekedtek, hanem azért, mert elrabolták testvérüket. A mi feladatunk kimenteni a fiút a kellemetlen helyzetből, és ehhez le kell küzdenünk katonák hadait egy gyengén megépített erődnél. Odaérve azonnal előkaptam a madarat, hogy körülnézzek vele, megjelöljem az ellenfeleket, és okosabban, taktikusabban tudjak behatolni.
A harc egy kicsit körülményesebb, mint korábban. Bayek kapott egy pajzsot, amit gombnyomásra tud elővenni és eltenni. Ha a kezében tartja, egykezes fegyverét használhatja, ha leengedi, nyilazni is képes. Kellett egy kis idő, hogy ezt megszokjam. A rejtett penge nem került elő, viszont kardozni, íjjal lőni, és valami nagy buzogányt használni lehetett, ez pedig elég sok lehetőséget adott. Az egyik legjobb, hogy az ellenfelek nem várnak, egyszerre támadnak, amitől nagyobb kihívást jelent életben maradni. Ha megszokjuk a kezelést, onnantól már gördülékenyek az összecsapások, és egész szép kombókat lehet összehozni. Egyébként nyilazásnál hasznos a csík, ami jelzi, hogy ha adott erőséggel és pontra lőjük ki a nyilat, mekkora sebzést fogunk okozni. A fegyvereknek van egy ritkasági szintje (a hagyományos, RPG-kben használt színezéssel jelölik, tehát találhatunk kékeket és lilákat), és minél nagyobb szintű egy tárgy, annál több bónuszt ad - viszont ha nem akarunk váltani, nem muszáj, fejleszthetjük is felszerelésünket.
A küldetés után maradt még egy kis időm egy mellékküldetésre, úgyhogy célba vettem egy piramist, melynek mélyére jutva megszereztem egy rakás kincset. Előtte persze a sivatagban kószáló banditák áldozatává váltam, de kellett nekem olyan helyre menni, ami nem a szintemnek megfelelő... Az építmény belsejében logikai fejtörők várnak, orsókat kellett pakolgatnom egy mérlegként működő platformra, hogy fel tudjak mászni egy emelvényre.
Két dologba tudnék belekötni. Az egyik, hogy amikor a városban lovagoltam, nem tudtam átmenni az átjárókon, mert a ló nem rúgta el az embereket. Le kellett szállnom, átgyalogolnom, hogy félrelökjek mindenkit, aki az utamban állt, majd elég távol menni ahhoz, hogy a beragadt hátas ne onnan próbáljon meg utánam jönni, hanem hívhassam a falakon kívülről. Ezt jeleztem is, amikor a bemutató után kérdezte a PR-os, hogy mi tetszett, és mi nem, úgyhogy remélem eljut a csapathoz, és utánanéznek. A másik, hogy Xbox One X-en valahogy nem tündökölt úgy a 4K, mint a trailerekben, de most még nem akarom azt mondani, hogy a Ubi nem tesz meg mindent. Meg amúgy is, szép lesz az 1080p-ben is.
A világ hangulatos, a harcrendszer jobb, mint az előző részekben, és a történetből is ki lehet hozni még valamit. Egy kicsit megint van egy olyan érzésem, hogy a Ubisoft: The Game történelmi kiadása készül, sok a kiadó más játékaiból ismerős elem, ez viszont nem baj, mert elég olyan funkciót tettek bele, amitől az élmény más lesz. Kíváncsian várjuk, október 27-éig javítják-e a bosszantó apróságokat, vagy majd csak utána, patchekkel igyekeznek orvosolni. Én megtettem, amit lehetett.