A Facebook bejelentette a napokban, hogy ők is szeretne áttérni a felhasználóik böngészési adatai alapján meghatározott célzott hirdetési rendszerre, ami kavart egy kisebbfajta port a netfelhasználók világában. Szerencsére nem erőszak, aki szeretne tartózkodni ettől az egésztől, az néhány egyszerű lépésben kiszállhat belőle.
Első körben, ha a böngészőben szeretnénk magunkénak tudni az adatainkat, akkor a Digital Advertising Alliance weboldalán tudjuk beállítani ezt. Persze mindenek előtt aki AdBlock Plus-t vagy hasonlót használ (ami esetleg letiltja a sütiket) annak ideiglenesen ki kell kapcsolnia, különben nem nagyon fog működni.
Ha sikerült átmenni a sütik tesztelésén, akkor egy listát fogtok kapni azokról a cégekről, akik testreszabják az általad látott hirdetéseket. A nevek közül mi most a Facebookra fogunk fókuszálni, ellenőrizzétek, hogy rajta van-e a listán.
Ha megtaláltátok (és esetleg mást is amit szeretnétek kiiktatni), akkor nincs más hátra, mint kipipálni a mellette levő jelölőnégyzetet, majd teljes erőbedobással rákattintani a „Submit your choices" gombra.
Valószínűleg sokan vannak köztetek, akik az iPhone alkalmazáson keresztül Facebookoznak – szerencsére nekik is van megoldás. Nem kell mást tennetek, mint megnyitni a Beállításokat, majd ellátogatni az Általános > Korlátozások > Hirdetések menüpontba, ahol bekapcsoljátok a „Nyomkövetés letiltása" opciót.
Android felhasználók hasonlóképpen járhatnak el. A Beállítások megnyitása után válasszátok ki a fiókok közül a Google fiókotokat, majd a Hirdetések pont alatt kapcsoljátok be az „Érdeklődésen alapuló hirdetések letiltása" beállítást.
Talán kicsit vihar a biliben ez a probléma (hiszen az ingyen szolgáltatások ára a reklám, valakinek ugyanis fizetnie kell), de ha valaki nagyon érzékeny erre, akkor a fenti metódus megoldás lehet.