Bár a játék során szabad kezet kapunk majd a döntéseinket illetően, és a karakter személyiségének fejlődésében nagy szerepe lesz a játékosnak, a lehetőségeinket nagyban befolyásolja majd, melyik hőst is választottuk a kezdetekkor. Minden karakter saját moralitással, motivációval, alapelvekkel rendelkezik, amelyekkel nekünk is azonosulnunk kell majd.
Van aki feddhetetlen, igazi „HŐS”, a gyengék védelmezője, mindig, minden körülmények között a jót, az igazat szolgálja. Másvalaki brutális, néha talán túlságosan is kegyetlen, csak a bosszú érdekli. Van az opportunista, kinek se istene, se hazája, csak a mérhetetlen kincs ígérete motiválja, de olyan is akad, aki csak a cehhet akarja rendezni a helyi kocsmában, s ehhez próbálja előteremteni a pénzt.
Bár egyelőre csak 4 karaktert jelentettek be hivatalosan a Fable Legends-hez(zsivány, harcos, mágus, íjász), David Eckelberry azt nyilatkozta, még számos kaszt van a tarsolyukban. A tervek szerint a játékosokat is bevonják majd fejlesztésbe, szavazhatunk, melyikük kerüljön be legközelebb, illetve véleményezhetjük az előzetes koncepciókat.
A karakterünk személyre szabásán és a fejlődésen kívül lehetőségünk lesz bensőséges kapcsolatokat kialakítani más kasztokkal is. Erről egyelőre nem sok konkrétum látott napvilágot, a legvalószínűbbnek a Mass Effect-ben már megismert lojalitás-küldetés módszer tűnik. A fő száltól független missziók során lesz lehetőségünk más karakterekkel interakcióba lépni, így idővel ez a képességünk is fejlődik, könnyebben „barátkozunk” majd.
Hogy mennyi újítást sikerül majd belezsúfolni az Xbox One-ra megjelenő Fable Legends-be, egyelőre a jövő zenéje. Ami biztos, hogy szeretnék, ha a játékosokat sikerülne minél tovább, akár egy évtizedig is lekötni, így mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy fenntartsák az érdeklődést.