Az, hogy legalább angol felirat szerepeljen a játékokban, már alapvető dolognak számít, de sokat lehet még tenni azért, hogy a videojátékozás még több ember számára választható elfoglaltság legyen. A Naughty Dog élen jár ebben, példájukat remélhetőleg számos más fejlesztő fogja követni.
A Microsoft Forzával foglalkozó csapatai is kísérletezgetnek ilyen-olyan megoldásokkal. A Forza Horizon 5-ben jeltolmácsok segítenek megérteni az egyébként nem kifejezetten bonyolult cselekményt az olvasni nem tudóknak vagy az amerikai, netán brit jelnyelvet előnyben részesítőknek, a Forza Motorsportot pedig már vak játékosok is játszhatják majd.
A Turn 10 bemutatott egy egyperces videót, amiben egy teljesen vak férfi, a Naughty Doggal is dolgozó hozzáférhetőségi tanácsadó, Brandon Cole játszik a játékkal. Tájékozódását hangok segítik: ha jön egy kanyar, abban a fülében szólnak erősebben a motor- és gumihangok, amerre kanyarodnia kell, és a raliversenyzőkéhez hasonló utasításokat kap a kanyar élességét illetően, továbbá a pálya széléhez közeledve pittyegés szólal meg. Azt is tudja, ha letért az útról. A hangok testreszabhatók és saját igényekhez állíthatók. Az alapvető segítségek sem szükségesek, nem kell automata fékezést vagy kanyarodás-rásegítést bevetni.
A gyakorlatban ez valami ilyesmi: