Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy egy új minijáték került az egyik legelhivatottabb rajongóbázissal rendelkező MMO-ba, az EVE Online-ba, melynek célja, hogy a játékosok tudósoknak segítsenek elemezni egy kiterjedt adathalmazt.
Ennek segítségével a szakemberek átfogóbb tudást szerezhetnek a Covid-19 működéséről. A projektet megvalósító szervezetek szerinte elképesztően sikeres volt a kezdeményezés.
Az EVE Online kreatív vezetője, Bergur Finnbogason most az amerikai IGN-nek adott interjúban beszélt attól, hogy mi mindent értek el, mióta bekerült a minijáték az online kalandba. Elmondása szerint 327 ezer játékos vett részt a kutatásban, akik összesen 1,37 millió adatelemzést hajtottak végre a Project Discoveryben. Ezzel több, mint 330 évnyi kutatást spóroltak meg a tudósoknak.
A minijáték lényege, hogy a játékosoknak vonalakkal különböző színű és sűrűségű pontokat kell bekeríteniük. Hogy egészen pontosan hogyan működött, azt az alábbi videóban részletesen is elmagyarázzák:
A University of British Columbia professzora, Ryan Birkman elmondta, hogy a Project Discovery nem csak azért volt fontos, mert segített a Covid-19-ről gyűjtött adatok elemzésében, de elősegítette egy mesterséges intelligencia gépi tanulását is, mely a jövőben automatizáltan képes elvégezni ehhez hasonló feladatokat.
A Project Discovery továbbra is elérhető a játékban, és az ezt tető alá hozó szakemberek és fejlesztők úgy tervezik, hogy a jövőben több tudományos minijátékot is elhelyeznek majd játékokban, de most természetesen a koronavírussal való küzdelem a legfontosabb, így erre koncentrálnak.
Mi csak bátorítani tudunk mindenkit, hogy vegyen részt hasonló projektekben, hiszen ezzel nem csak a tudósoknak, a tudománynak, és ezen keresztül más embereknek segít, de hozzájárul, hogy a videojátékok megbecsülése is javuljon.