Összesen 803 szülő és 572 gyermek bevonásával, online kérdőíves adatfelvétellel idén ősszel nagyszabású kutatást végzett az eNET a Good Gamer megbízásából. Ebben videojátékozó gyermekeket és az ő szüleiket kérdezték a digitális lét különböző aspektusai kapcsán. A Good Gamer oldalán háromrészes cikksorozatot szenteltek a kutatás eredményeinek részletes bemutatására, ennek első és második részét korábban mi is szemléztük.
Azóta megérkezett a kutatást boncolgató cikksorozat harmadik része is, mely ezúttal már kifejezetten a gyerekek szemszögéből vizsgálta meg a gamer létet.
A kutatásból kiderült, hogy a gyerekek nagyja leginkább hobbiként, kikapcsolódásként tekint a videojátékokra, szórakozni szeretnének, élvezeti forrásként látják a játékokat. Mindeközben persze a versengés is érdekli őket. Nem kevesebb mint egyharmaduk azonban egészen konkrétan feszültségoldásra használja a játékidőt.
Kitér arra is a kutatás, hogy milyen félelmeik vannak a gyerekeknek a digitális világgal kapcsolatban. Nagyon komolyan tartanak például a számítógépes vírusoktól, harmaduk legalább egyszer találkozott is velük. Attól is sokan tartanak, hogy valahogy törlődik online profiljuk, vagy illetéktelenek férnek hozzá személyes adataikhoz.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Konkrét problémák közül leggyakrabban az fordult elő a megkérdezettekkel, hogy valaki online megbántotta őket. Az online bántalmazást komolyan kell venni, erről a Képernyővédő podcastsorozat harmadik adásában mesélt Urbán Anikó, online bántalmazás szakértő is.
A Good Gamer kezdeményezést a Generali a Biztonságért Alapítvány hívta életre. A program hivatalos weboldalán érdekes és fontos cikkeket olvashatnak diákok, szülők és pedagógusok egyaránt.