Korábban nyilvánosságra került esetekből, jelentésekből tudjuk, hogy szexuális bűnözők és szélsőséges szervezetek egyaránt keresik áldozataikat az online videojátékokban, és részben ezek üzemeltetőinek felelőssége, hogy megvédjék a fiatalokat a bántalmazástól, biztonságos környezetet teremtsenek, ahol a játék az elsődleges. A Microsoft a The Meet Group, a Roblox, a Kik és a Thorn segítségével fejlesztette ki a Project Artemist, mely Xboxon már évek óta sikerrel fut, és most a Skype-ba is beépíthetik.
A rendszer úgy működik, hogy figyeli a szöveges chateket, és a leírtak alapján igyekszik meghatározni, a küldő esetleg próbál-e egy fiatalkorú bizalmába férkőzni, hogy kihasználja őt. Ezt követően jelentést küld, az illetékesek pedig megtehetik a szükséges lépéseket.
A Microsoft az Artemist részletező blogposztban azt írta, minden szolgáltatása esetében igyekszik az illegális tartalmakat felismerni, azok terjedését, valamint a gyermekek kihasználását megakadályozni. A továbbiakban is költenek majd erre. A technológia egyébként szabadalmaztatva lett, és a Thornon keresztül ingyenesen elérhető.