Sajnos a hatalmas népszerűségnek örvendő multiplayer játékok egyik legnagyobb és legnehezebben megoldható problémája, hogy rengeteg olyan játékos tölti meg a szervereket, akiknek egész egyszerűen minősíthetetlen a viselkedése, ami végül akaratlanul az egész közösségre rányomja a bélyegét. Az alábbi játékos történetéből kiderül, hogy bár a probléma összetett, talán mégis van remény.
DotaShield nemrég a Redditen osztott meg egy hosszabb bejegyzést, amelyben elmesélte a ban történetét. Elmondása szerint eleinte úgy gondolta, hogy csak az automatizált rendszer áldozatául esett és mit sem sejtve kezdett neki a fellebbezési folyamatnak, viszont minden megváltozott, amikor egy valódi embertől kapott választ a beadott kérelmére:
"Megértjük, hogy csalódott vagy amiatt, amit az accountoddal tettünk. Sajnos ez a te viselkedésed eredményeképp történt. Azt mondani a többieknek, hogy 'iszonyatosan szarok vagytok, hogy lehettek ilyen magas szinten, ha ennyire nem tudtok játszani' egyszerűen nincs rendben."
DotaShield megszívlelte a tanácsokat és véleménye szerint a felismerésben hatalmas szerepet játszott, hogy egyértelműen egy valódi személy volt az, aki szembesítette a viselkedésével ahelyett, hogy egy gép listázta volna a "vádpontokat", arról már nem is beszélve, hogy az esetét kezelő moderátor nem csak ezzel, hanem a korábbi esetekkel is tisztában volt és kontextusba helyezte számára, hogy mi is történt. Míg az ő története valóban örömteli, a legfontosabb tanulság mégis a bejegyzése utolsó soraiban található:
"Arra próbálok kilyukadni, hogy vannak köztünk, akik hajlamosak kiakadni egy játékon és nagyon fontos, hogy amikor hangot adunk ennek a frusztrációnak, akkor különösen odafigyeljünk a viselkedésünkre, mert ennél jobbat is tudunk. A frusztráció normális, de a kiborulás nincs rendben."
Jó látni, hogy a játékvilágban is egyre inkább vannak, akik hajlandóak beismerni a saját hibáikat, persze ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy ezzel még messze nem oldottuk meg a toxikus közösségek problémáját. Egyrészt azért, mert nem minden játékos lesz olyan, mint a fenti példában, másrészt azért, mert sajnos ennél súlyosabb esetek is vannak, akik jóval messzebb mennek az egyszerű sértegetésnél.
Ti mit gondoltok? Veletek előfordult már, hogy változtatnotok kellett a viselkedéseteken játék közben? Mi az, ami szerintetek segített felismerni a problémát?