A Beat Saber koncepciója eleve érdekes és egyedi, hiszen fénykardok segítségével zenék ritmusára kell felszabdalnunk felénk repülő objektumokat. Ez nem csak szórakoztató, de testmozgásnak is megteszi.
De hogyan élvezzenek egy ilyen játékot, azok, akiknek pont a hallásukkal van gond? Erre a problémára keresett megoldást a Beat Games vezérigazgatója, Jaroslav Beck. Végül a Subpac nevű céggel együttműködésben alkották meg a siketek szerint is majdnem tökéletes VR ritmusjáték élményt, erről Beck videót is készített.
Dióhéjban arról van szó, hogy a Subpac kifejlesztett egy olyan eszközt, amely testre erősítve átadja a zene ritmusának rezgéseit, így a ritmus nem hallás útján kapcsolódik a VR-ban látottakhoz. Ezt teszteli három siket művész - egy táncos-koreográfus, egy DJ és egy MC -, akik segítettek a projekt életre hívásában, de a játékkal előtte még nem játszottak. Mind hárman úgy vélekednek, hogy ezzel az eszközzel és gyakorlással ők is olyan sikereket érhetnek el a játékban, mint bárki más.
Hogy mikor lesz elérhető ez a rendszer, azt még pontosan nem lehet tudni, de a fejlesztők rendületlenül dolgoznak és remélik, hogy játék minél előbb játszhatóvá válik mindenki számára.