Befutott a YouTube éves trendkutatási jelentése, amely többek között arra mutatott rá, hogy a Z generáció inkább tartalomkészítőnek, mint fogyasztónak tartja magát a platformon végzett tevékenysége során. A videós oldal felmérése alapján a rajongók által létrehozott tartalmak (például összefoglalók, reakciók, paródiák, kommentárok stb.) népszerűbbek lehetnek az ezek alapjául szolgáló forrásanyagoknál, ami alapjaiban változtatja meg a generáció online jelenlétét, részvételi kultúráját.
Az amerikai fiatalok körében végzett felmérés alapján kiderült, hogy a Z generációból kikerült válaszadók - ez általánosságban a 14 és 25 év közötti korosztályt jelenti - 65 százaléka videós tartalomkészítőnek tartja magát.
A jelentés ezen eredményt összefüggésbe hozta a rajongók által egyre nagyobb számban készített, úgynevezett "remixelt", azaz újrahasznált tartalmakkal.
A generáció részéről egyfajta igény is megjelent, melynek értelmében elvárják, hogy a média formálható, saját szájízük szerint alakítható legyen. Ehhez kapcsolódva a kérdezettek 66 százaléka gyakran több időt tölt olyan tartalmak nézésével, amelyek egy adott anyagot, témát boncolgatnak, ahelyett, hogy az ezek alapjául szolgáló eredeti tartalmakat fogyasztanák.
A rövid videós formátum és a TikTok felvirágzása természetesen nagy szerepet játszik a fenti trendek alakulásában. A platform lényegében minden felhasználójának a kezébe adta, és elérhetővé tette a profi videós tartalmak készítésének lehetőségét. A TikTok funkciói arra ösztönzik a fiatalokat, hogy reagáljanak és válaszoljanak a platformon közzétett tartalmakra, akik ezzel akarva-akaratlanul is tartalomkészítőkké válnak.
A YouTube felmérésének további eredményeit itt találjátok.