Az utóbbi években rengeteg kutatás született arról, hogy a videojátékoknak milyen esetleges pozitív vagy negatív hatásai lehetnek a játékosokra, illetve arról, hogy milyen szellemi vagy fizikai akadályok leküzdésében segíthetnének célzottan erre kialakított játékok. Most egy újabb kutatás készült a témában, ami elsősorban a játékokban rejlő készségfejlesztésre vonatkozó potenciált vizsgálja.
A Surgjournal.com weboldalon jelent meg az a kutatás, amelyből kiderül, hogy a videojátékokat akár sebészek képzésére is lehetne használni és ez alatt szerencsére nem a Surgical Simulatorban látott igen szokatlan módszerekre kell gondolni.
A kutatáshoz korábbi kísérletek eredményeit is felhasználták és míg ezek az adatok még nem elegendőek ahhoz, hogy végleges konklúzió szülessen belőlük, a kutatók szerint úgy tűnik, hogy a játékok főleg a laparoszkópikus (vagyis az optikai szálak segítségével elvégzett), illetve a robotok bevonásával történő műtétek kapcsán nyújtják a legnagyobb segítséget.
Nyilván még rengeteg kísérletet kell végrehajtani ahhoz, hogy az elmélet bizonyítást nyerjen, de ettől függetlenül nagyon jó látni, hogy a videojátékok hosszútávon akár komoly társadalmi értéket is teremthetnek a szórakoztatáson túl.