Azon kevesek egyike vagyok, aki még mindig ugyanolyan mosóporreklám-mosollyal pörgeti az Evolve-ot, mint a megjelenés napján. Sajnos valóban egy kihalófélben lévő állatfaj vagyok; nagyon kevesen maradtunk.
Az Evolve-ot már a kezdeteknél sokan kritizálták a brutális DLC-terror miatt, amit a 2K még a megjelenés előtt ránk szabadított, ezért az első komolyabb fizetős kiegészítő megjelenését sem fogadták tárt karokkal a játékosok. Pedig ideális körülmények között - amikor Vénusz és a Shear együtt áll -, akkor az Evolve egy zseniális játék, ami egyszerre esett áldozatul a béna marketingnek és az elkényelmesedett játékos társadalomnak. Az a helyzet, hogy még a Hunting Season Pass sem rossz. Sőt! A négy új vadász további taktikai mélységgel látja el az egyébként is meglehetősen összetett játékot, viszont sajnos nem oldják meg az Evolve legnagyobb problémáját: a játékoshiányt.
Ahogy azt a tesztemben is leírtam már, az Evolve talán egy kicsit túl sokat feltételez a játékostársadalomról. A Turtle Rock meg volt róla győződve, hogy ha összezár négy random játékost, akkor azok együtt, a világ legjobb mesterséges intelligenciájával felvértezve, olajozott gépezetként lesznek képesek együttműködni. A szomorú valóság viszont az, hogy legtöbbször legalább az egyikük leáll ibolyát szagolgatni és valahonnan a sztratoszférából tesz arra, hogy hős csapatát épp bedarálja egy szörny. A Hunting Season Pass-en látszik, hogy ezt a Turtle Rock is érzi. A négy új karakter egy kicsit "önállóbb", mint a kasztokban lévő többi vadász, akik minden szempontból egymás képességeire támaszkodnak.
Torvald, az assault egy kicsit olyan, mint a Terminator és a Trónok harca Mountainjének szerelemgyereke, ráadásul nemcsak kinézetre. Egyfajta egyszemélyes hadseregként az új gránátjával gyenge pontokat rak a szörnyre, amit aztán megsorozhat az automata shotgunjával és mindezt leöblítheti egy kis aknavetőtűzzel. Az új karakterek általánosságban igaz, hogy kevésbé kaszt-specifikusak. Ugyanúgy megvannak a kiosztott feladatok, de lényegesen halványabbak a köztük húzódó határvonalak, ami végeredményben egyszerűbbé, de ugyanakkor szórakoztatóbbá teszi az Evolve meccseit.
Az új karakterek mindegyike kap például egy petet vagy robotot, ami lényegében helyette végzi azt a feladatot, amit a játékosnak kötelező lenne, de gyakran mégsem teszi; Crow, az új trapper egy Gibi nevű madárral térképezheti fel a területet, a support, Sunny egy pajzsgeneráló drónt kap, Slim egy kis mechanikus bogárral távolról gyógyíthatja a társait, Torvald pedig a már említett gránáttal segítheti a többieket. A játék elvégzi helyettünk a kasztokra kiosztott feladatot, így kevesebb dologra kell figyelnünk.
Az Evolve a megjelenés óta több patch-csel igyekezett helyreállítani a karakterek közötti egyensúlyt és ezt az új karakterek sem borítják fel. Minden karakter erőssége mellé társul egy gyengeség is, ami az eddig játszott meccsek alapján egy nagyon jól balanszolt csapatot eredményezett. Különösen tetszett, hogy már a trapper és a medic is képes szignifikáns sebzést osztani, utóbbi pedig ezzel még le is rövidítheti a gyógyító képességének cooldownját is.
A Hunting Season Pass-szel együtt, de nem a részeként megkaptuk az új szörnyet, a Behemoth-ot is. A hatalmas szikla sokkal komótosabban mozog társainál, amit több élettel és pajzzsal, illetve gurulással igyekszik kompenzálni. A Behemoth egy igazi tank, de számomra túl lassú volt vele a játék, végig tehetetlennek éreztem magam a vadászokkal szemben.
Az új vadászok és az új szörny ellen akkor is játszhatunk, ha nincs meg a DLC, a Turtle Rock nagyon okosan nem akarta két táborra osztani a játékosbázisát. A frissítéssel együtt érkezett két új pálya is, amik a fejlesztők ígéretéhez híven továbbra is ingyen vannak. Új játékmód viszont nincs és akármennyire is jók az Evolve új karakterei, a DLC-k tartalma nincs arányban azzal az összeggel, amit a 2K szeretne értük.
Továbbra is nagyon sajnálom az Evolve-ot, mert ez a játék bizony sokkal többet érdemelt volna.