Kevés olyan fura esemény van a kompetitív videojátékok világában, mint a World of Warcraftban évente többször rendezett Race to World First. Senki sem tudja előre, hogy mikor kezdődik egy ilyen verseny, és senki sem tudja, hogy mikor lesz vége. A szervezés egy rémálom, a szabályokat a közösség hozta meg, és az egész a kooperatív élmény körül forog. És mégis, amikor az óra elér az indulás pillanatához, akkor két-három olyan hét indul el, amit aztán sosem feledünk.
Kezdjük az elején
A World of Warcraft nevét mindenki ismeri, aki valaha is megkörnyékezte a videojátékok világát, így most csak a verseny szempontjából legfontosabb elemekre szorítkozunk. Minden játékos egy kalandozót irányít, akivel folyamatosan fosztogathatja a raideket a jobb felszerelés reményében. Ezeknek a csoportos, kooperatív tartalmaknak több nehézségi szintje is van, és a World of Warcraft legnagyobb kihívásait a Mythic szinten játszott raidek kínálják. Ezek 20 játékosot hoznak össze, akik kénytelenek a lehető legpontosabban együtt dolgozni egy-egy nagy szörnyeteg, raidboss ledöntéséhez.
A Race to World First egy egyszerű verseny azért, hogy kiderüljön, melyik guild tudja világelsőként megölni a legfrissebben kiadott Mythic nehézségű raid szörnyetegeit. Nincs pénznyeremény, nincs kupa, még csak érmeket sem oszt senki senkinek. Az egész a dicsőségről és a rajongókról szól, akik sokszor heteken át figyelhetik, ahogy a világ legjobb guildjei minden trükköt bevetve próbálnak megbirkózni az új kihívásokkal.
Az ilyen események indulását nem ismerjük addig, amíg a Blizzard le nem közli a következő nagy World of Warcraft frissítés megjelenési dátumát. A buli vége mindig kérdéses, hiszen a verseny addig tart, amíg valaki le nem vágja az utolsó bosst. De hogyan is zajlik akkor ez az egész?
Vándorló hadszíntér
A World of Warcraft közösségében jelenleg három nagy guildnek van esélye a világelsőségért versengeni. Ezek a klánok tudhatják magukénak a világ legjobb WoW játékosait, és elég erőforrást (játékon belül és azon kívül) ahhoz, hogy heteken át raidelhessenek a dicsőség kedvéért. Az Egyesült Államok első számú csapata a Team Liquid WoW Guildje, míg Európa titánjai az Echo zászlaja alatt gyülekeznek. A Method WoW Guild is egy szépen teljesítő résztvevő, de ők az elmúlt években bebetonozták magukat a ranglétra harmadik fokára.
Az Echo és a Liquid versengése határozta meg az elmúlt éveket, és a legutóbbi Race to World First után az állásuk 4:4-re jött ki. A Liquid srácai egy új World of Warcraft frissítés érkezésekor beköltöznek a szervezet e-sport bázisára, ahonnan kényelmesen, együtt raidelhetnek napi 16 órában, miközben a helyi támogatócsapat ellátja őket, a kommentátorok pedig egész nap közvetítik a történéseket.
Az Echo-nak nincs saját bázisa, lévén egy apró szervezetről van szó. Ők kibérelnek egy elérhető helyet, ahol a guild egy része a helyszínen játszva szórakoztatja a nézőket. Ebben parádés kommentátorok segítenek, akiket egy tehetséges produkciós csapat támogat. A műsor 24/7-ben 2-3 hétig megy, ahogy a játékosok először a karaktereiket erősítik fel, és aztán nekiugranak az új raid kihívásainak.
Az Echo-nak mindezt számos szponzor és a nézők támogatása teszi lehetővé, akik már hosszú évek óta szurkolnak a piros csapatnak minden alkalom során. Ráadásul egy ilyen verseny nem olcsó: ahhoz, hogy a lehető legjobb cuccokat megszerezzék és kimaxolják a karaktereiket, elképesztő mennyiségű játékbeli aranyat költenek el a csapatok. A Shadowlands kiegészítő legdurvább raidje a Liquidnek 700 millió aranyba, átszámolva több mint 30 millió forintba került.
Ez történt legutóbb
A cikk írásának pillanatában néhány vagyunk a legutóbbi RWF után. A játékosok már otthon pihennek egy húzós versengés után, ami szeptember elejétől a hónap legvégéig kitartott. A World of Warcraft: The War Within kiegészítő első raidje, a Nerub'ar Palace egy pókszerű lényekkel teli palota volt, aminek Mythic nehézségét hosszú-hosszú napokon keresztül darálták a résztvevők. Az első négy bosst könnyedén odébb rakta mind az Echo, mind a Liquid, de a nehézségek ezután következtek.
A Blizzard valamiért a mai napig különböző időpontokban élesíti az új tartalmakat, és a (tipikusan) 6 órás különbségnek az amerikai és európai megjelenések között az az eredménye, hogy a Liquid jelentős előnyre tesz szert a verseny első óráiban. Az Echo azonban jóval gyorsabban gyakorolja be az egyes bossharcok kihívásait, így előbb-utóbb behozzák a különbséget és sokszor a Liquid elé is kerülnek. Ez ezúttal azonban nem sikerült. Ahogy haladt a verseny, egyre egyértelműbbé vált, hogy a Team Liquid szervezetten, metodikusan, maximális figyelemmel és kitartással veszi be az olyan nehéz kanyarokat, amiket például Nexus-Princess Ky'veza állított eléjük.
Kiélezett verseny volt, amit most az európai srácaink elvesztettek. Az utolsó héten volt egy nap, amikor beakadt a kerék, és nem tudták kiásni magukat abból a mentális gödörből, amibe belekeveredtek. A következő verseny jövő tavasszal lesz esedékes, akkor talán képesek lesznek visszahódítani a vándorkupát.