Távol vannak már azok az idők, amikor még kikerekedett szemmel olvastuk az újságban, hogy Dél-Koreában tömegek nézik a starcraftos összecsapásokat, hiszen az e-sport már globálisan is berobbant: tornák hadán bizonyíthatnak a játékosok, nem ritkán több millió dolláros összdíjazással.
A laikus szemlélő azt gondolná, hogy ez valóságos aranybánya lehet a stúdióknak, ám az egyik legnépszerűbb e-sportos cím, a League of Legends fejlesztője feltárta, hogy ők bizony még nem kerestek a dolgon.
A Riot Games esportokért felelő elnöke, John Needham a The Washington Postnak adott interjújában mesélt arról, hogy az immárom 10 éve megrendezésre kerülő tornák továbbra sem termelnek nyereséget.
A vezető feltárta, hogy az elmúlt években azon dolgoztak, hogy a LoL esport önálló üzlet lehessen, ám leginkább arra koncentráltak, hogy a versengő csapatoknak hozzon nyereséget.
"Ha nem tudjuk remek üzletté tenni az e-sportot a csapatoknak és a szponzoroknak, akkor nem tarthatunk ki sokáig. Nagyon sokat gondolkodunk azon, hogy miként tehetjük nyereségessé az egész ökoszisztémát."
- nyilatkozta Needham.
Ettől persze még a Riot sem jótékonysági alapon csinálja a dolgot, a fejlesztő eleve azért vágott bele a ligák szervezésébe, mert a nagy nézettségű megmérettetések remek alkalmat kínálnak a játék népszerűsítésére.
Az e-sport így pillanatnyilag marketinges kiadásnak tekinthető a fejlesztő számára, a jövőre vonatkozóan viszont Needham szerint jelenleg az a Riot célja, hogy sikerüljön elérni a nullszaldót.