Az utóbbi időben egyre többen foglalkoznak gépi tanulással és annak a lehetséges alkalmazási területeivel, a játékok pedig fontos szerepet kapnak ennek a területnek az ugrásszerű fejlődésében. Korábban már beszéltünk arról, hogy a StarCraft II kiváló teret kínál az ilyen jellegű kutatásoknak, most pedig egy újabb, igen összetett játékban aratott sikert egy gépi játékos.
Az idei The International során tartott előadást Elon Musk OpenAI nevű startupja arról, hogy az egyik botjukat hogyan tanították meg a Dota 2-re, hogy aztán sikeresen megverjen néhányat a világ legjobb játékosai közül:
"Ez a bot nem olyan, mint azok, amelyek ellen korábban játszottatok. Nem programoztuk be előre, hogy ismerje a Dota szabályrendszerét. Egyszerűen hagytuk, hogy 1v1 meccseket játsszon önmaga ellen, aztán pedig megtanítottuk neki, hogy éppen jó volt-e, amit csinált vagy sem."
A visszajátszások mellett a srácok egy élő demóval is szerették volna bizonyítani a "tanítványuk" rátermettségét, így ki is hívták egy meccsre Danylo "Dendi" Ishutint, aki szintén nem járt sikerrel a gépi ellenféllel szemben:
Habár a fejlesztők állították, hogy a gép APM-je (actions per minute) nagyjából megegyezik egy valódi játékoséval, Dendi elmondása szerint érezni lehetett a játékán, hogy nem teljesen ugyanaz.
Ti mit gondoltok? Meddig fejlődhetnek még a gép játékosok?