Jelenleg 12 különböző League of Legends profiliga létezik, de ezek nagyjáról a rajongók jelentős része csak évente kétszer hall a Mid Season Invitational és a World Championship alatt. A Riot Games célja a LoL Esports átalakításával az, hogy a kisebb régiók is reflektorfénybe kerülhessenek és az összes liga egy új logó alá kerüljön, mint mondjuk a FIFA esetében.
Ezzel az átalakítással azt szeretnék elérni, hogy mind a 12 liga közelebb kerüljön egymáshoz, ebben pedig új műsorok is segítenek majd. Keddenként például lesz egy show, ami összefoglalja az egyes régiók fejlődését, szerdánként pedig a nagyobb meccsek kiugró pillanatait vetítik majd le.
The past, present, and future of global competition. It all lives within LoL Esports. pic.twitter.com/DqrAqWQq4J
— LoL Esports (@lolesports) July 21, 2020
Jelenleg a kínai, dél-koreai, európai és észak-amerikai ligák kapják legnagyobb figyelmet, mind nézői, mind támogatói szempontból. Az új keret és az új műsorok segíthetnek abban, hogy a kicsik is több lehetőséget és új rajongókat nyerhessenek maguknak. Meglátjuk, hogy ez a gyakorlatban hogyan is működik majd, de ez egyelőre biztatónak tűnik.