Hirdetés

Tényleg jobb a Valorant, mint a CS:GO?

|

A Lenovo Legion Honvéd E-sport csapata a CS:GO-ban tapasztalt Tigene vezetésével kijutott a kelet-európai régiós bajnokság lengyelországi nagydöntőjére, a csapatkapitánnyal beszélgettünk arról, hogy látja a játék helyzetét.

Hirdetés

Nemrég ünnepelte második születésnapját a Valorant, a Riot Games kompetitív FPS-e, amely a Counter-Strike: Global Offensive sok elemét átvette, mégis más élményt ad, mint a Valve óriási sikerű játéka. Azt nem tudjuk, hányan választják a League of Legends csapatának játékát, de elegen ahhoz, hogy a Riot igyekezzen mindig frissen tartani, bővíteni, változtatni.

Nem meglepő, hogy ebből is e-sport lett, és sok profi CS:GO-játékos váltott át rá. Pásztor "Tigene" Norbert is így tett, és csapatával, a Lenovo Legion Honvéd E-sporttal a Valorant East: United regionális nagydöntőjén mérkőzhet majd meg a környező országok legjobbjaival, július 7-9 között. Ennek apropóján kérdeztük meg arról, mit gondol most a játékról.

Hirdetés

GS: Van mögötted néhány évnyi CS:GO, mennyire érzed másnak ahhoz képest a Valorantot?

Tigene: Önmagában a játékot sokkal egyszerűbbnek érzem, mint a CS:GO-t. Elsősorban arra gondolok, hogy nincs szükség olyan statikus játékra, mint a CS-ben. Itt szerencsére meg tudja bonyolítani a játékot már önmagában az is, hogy vannak olyan karakterek, amelyeket nem lehet refragelni (azonnal megölni, miután megölte egy társad), ezért valamelyest más felfogással kell rendelkezni. Ha össze kellene hasonlítani a CS-t és a Valorantot, akkor azt mondanám, hogy a Valorant sokkal pörgősebb, illetve kiszámíthatatlanabb játékmenetet diktál, viszont CS-ben jobban néz ki, hogy mindent együtt csinálnak a játékosok, megvan minden smoke-nak, Molotovnak a helye. Az elmúlt időben azért néha visszanézegettem a CS-hez pár menet erejéig, viszont túl unalmasnak és nagyon hosszúnak találtam egy meccset, szóval már biztos, hogy végérvényesen a Valorant mellett maradok.

GS: Kezdőként hogy érdemes szerinted nekivágni? Mely karaktereket ajánlanád azoknak, akik épp csak belekezdenek a játékba?

Tigene: Elsősorban azt javaslom, hogy minél több karaktert próbáljanak ki a játékosok, hogy megtalálják, melyik az, ami igazán passzol a játék stílusukhoz, és ha ez megvan, akkor azt kell erőltetni, amelyik a legjobban megy. Legegyszerűbben szerintem Reynával illetve Raze-zel lehet igazán haladni, de alacsonyabb szinten, ha valaki ügyesen használja a flashes karaktereket, akkor viszonylag jól tud érvényesülni velük, hiszen sokan nem is ismerik, illetve nem tudnak elfordulni a flash elől.

Pásztor "Tigene" Norbert

GS: Hogy látod, jó irányba halad a Valorant? Mi az (ha van), amit hiányolsz még belőle? Van olyan új elem, ami szerinted inkább rontott rajta?

Tigene: Alapvetően meg vagyok elégedve az update-ekkel, az új karakterek is egészen jól ki vannak találva. Fade jött be utoljára, ő teljesen jó kari lett. Ami nem tetszett, az a Chamber nevezetű karakter: szerintem az nem a legjobb irány, hogy nincs semmilyen, a csapat számára hasznos képessége.

Végre bejöhetne egy demo mód, amivel vissza tudjuk nézni a meccseket, és akár jobban felkészülni az ellenfélből, de ezt lehet, hogy nem is akarja a Riot. Nem tudom, pontosan mi a céljuk ezzel kapcsolatban, de ahogy észrevettem, a közösség hiányolja ezt. Emellett elvárom, hogy a 7 pályából ne random dobjon be egyet, hanem ki tudjam választani, melyik pályán akarok játszani.

GS: Hogyan edzettetek a meccsekre, hogyan készültök a döntőre?

Tigene: Az utóbbi időben nem gyakoroltunk túl sokat, inkább az egyéni felkészülés mellett döntöttünk, és ez egészen jól is sikerült, hiszen eljutunk majd Lengyelországba. Alapvetően úgy szokott menni ez a folyamat, hogy van egy csoport, ahol meg lehet hirdetni, hogy melyik pályán akarunk játszani és mikor, és ezt el kell fogadnia egy másik csapatnak. Ha ez megvan, akkor létrejött egy gyakorló meccs.

Gyakorlás szempontjából minden adott számunkra, hiszen Európa legjobb csoportjaiban vagyunk benne, ami azt jelenti, hogy a legjobb csapatokkal is össze tudjuk mérni erőnket, így elég jó a gyakorlás minősége. A döntőre ugyanúgy egyénileg készülünk majd, de egy héttel az esemény előtt jobban rámegyünk arra, hogy csapatként is együtt mozogjunk.

GS: Hogyan látjátok a nemzetközi szcénát? Van csapat, amelyikre különösen odafigyeltek?

Tigene: Alapvetően nagyjából mindenki egy szinten van, szóval az egyéni forma fog dönteni nagy valószínűséggel a LAN-on, és reméljük, hogy a mérleg nyelve felénk billen. Túlságosan nem ismerjük az ellenfeleket, de az az előnyünk, hogy ők se minket, így bármelyik csapat okozhat meglepetést, lebecsülni senkit nem fogunk.

GS: Melyik pályát, karaktert szereted a legjobban?

Tigene: Kedvenc pályának talán az Ascentet mondanám, de amúgy szeretem nagyjából az összes mapot, kivéve a Fracture-t, az nagyon nem jön be. Karakterek közül nincs kedvencem, inkább azt mondanám, van 3-4, amelyikkel szeretek játszani, de ha nagyon meg kell jelölni egyet, akkor a Skye-ra esik a választásom.

GS: Nemrég bejelentették, hogy a PC Game Pass előfizetői anélkül játszhatnak az összes karakterrel, hogy bármit fizetniük kellene. Szerinted az, hogy akár kezdőként is bárki választhat bármit, milyen hatással lesz majd a játékra?

Tigene: Teljes mértékben az ellen vagyok, hogy meg kell venni karaktereket, mert ha CS-ből átjön egy ügyesebb játékos, aki haladni akar és nincs ideje X órát játszani, hogy kifarmolja a számára szükséges karaktereket, akkor elég sok zsetont ki kell csengetnie, hogy tudjon alapból ezekkel játszani. A Game Pass, ha nem olyan drága, jó megoldást nyújthat erre a problémára. Ha pedig kezdő playerekre gondolunk, akkor szerintem egyik karakter se olyan nehéz, hogy előtte grindolni kelljen az alap karikkal, úgy gondolom, ez inkább meg fogja gyorsítani a kezdő játékosok fejlődését.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)