A 2001-ben megjelent Super Smash Bros. Melee a verekedős játékok kategóriájának egyik legkedveltebb tagja. A közösség legendáinak nagy része vagy ezzel kezdte, vagy ezzel hagyta abba a pályafutását. Éppen emiatt szerepeltette az EVO (a világ legnagyobb verekedős játékos eseménye) a Melee-t, de ennek idén vége.
Ennek feltételezhetően az az oka, hogy a szervezők inkább az utódra, a Super Smash Bros. Ultimate-re szeretnének koncentrálni, mely viszont szerepel a felhozatalban. A 2019-es EVO teljes listája a következő:
- BlazBlue: Cross Tag Battle (PS4)
- Dragon Ball FighterZ (PS4)
- Mortal Kombat 11 (PS4)
- Samurai Shodown (PS4)
- Soulcalibur VI (PS4)
- Street Fighter V: Arcade Edition (PS4)
- Super Smash Bros. Ultimate (Switch)
- Tekken 7 (PS4)
- Under Night In-Birth ExeLate[st] (PS4)
A múltban a Super Smash Wii U-s verziója megfért a Melee mellett, de ennek leginkább az volt az oka, hogy sosem tudta úgy igazán megragadni a Smash játékosokat. Az Ultimate ugyanakkor egyrészt minden szempontból kiváló folytatása a szériának, másrészt sokkal nagyobb a switches bázis, így sokan pártolnak át hozzá.
Az egyik legismertebb játékos, TSM Leffen szerint ettől még nem fog kihalni a Melee e-sport.
No EVO for Melee is sad but definitely not a huge blow to the community honestly. They prioritized games that paid them to be there instead of viewership or community support and thats sad but its also reality.
— Leffen (@TSM_Leffen) 2019. február 27.
Melee will be fine. Let's celebrate no Bo3 Majors this year.
Nem teljesen légből kapott gondolat ez, hiszen a játéknak már van akkora rajongótábora, hogy az EVO nélkül is fennmaradhasson, de hogy releváns e-sportként meddig lesz még fenntartható a legnagyobb FGC esemény nélkül, az kérdéses.