Más, karakterekre épülő játékokhoz hasonlóan a Rainbow Six Siege fejlesztői is szembesültek a problémával, hogy egy-egy új operátor erősségét ténylegesen csak akkor tudják megítélni, ha a teljes közösségnek is alkalma nyílik kipróbálni, és csak ezt követően kezdődhet a munka, hogy kiegyensúlyozzák a karaktert. Ezért sok más e-sport-játék alkotóihoz hasonlóan ők is úgy döntöttek, hogy a profik által játszott változat némi lemaradásban lesz az éles verzióhoz képest.
Az új pályák eddig is némi késéssel kerültek be a Ubisoft által támogatott rendezvények felhozatalába (ezek közé tartozik a Pro League, a Challenger League, a Six Invitational, a Major, és Minor tornák, valamint a Go4 is), de ezt most kiterjesztik az új operátorokra is. A karakterek finomhangolására alapértelmezésként három hónapot jelöltek ki a Rainbow Six Siege fejlesztői, de leszögezték, hogy különleges esetekben ezt meghosszabbíthatják. A tesztidőszak alatt természetesen a publikus játék casual és kompetitív módjában is ugyanúgy játszhatunk majd a frissen kiadott operátorokkal, mint eddig. Ugyan a kompetitív játékok alkotóinak akkor nyújtja a legjobb reklámértéket az e-sport, ha a profik által használt játék minél jobban hasonlít a széles közönség számára elérhető változathoz, az összecsapások színvonalának érdekében nem ritka, hogy a nagyobb patchek csak késleltetve jutnak el a profik szintjére. Ezt a módszert alkalmazza például a Blizzard is az Overwatch League esetében is, ahol a hat hétig tartó szakaszokon belül semmilyen egyensúlybeli változtatást nem eszközölnek.
A Rainbow Six: Siege egyébként hazánkban továbbra is nagyon népszerű, nem véletlenül lett ez az egyik játék, ami része annak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságnak, amely osztályozó döntőit a novemberi PlayIT-en játszották le.