Hirdetés

Nem hivatalos Overwatch versenyben kísérleteznek a hőstiltás rendszerével

|

A MOBA játékokban sikerrel használt megoldást fogják kipróbálni, egy apró csavarral.

Hirdetés

A hőstiltásos rendszer olyasmi, amit az e-sport rajongók és League of Legends játékosok jól ismernek, de egyelőre még az Overwatch egyik hivatalos ligája sem használja ezt a megoldást. Az Overwatch League, a Contenders és az Open Division csak apró szabályváltozásokat szokott alkalmazni, így olyan "vad ötletek", mint a tiltás/védés rendszerének kipróbálása megmarad a rajongói eseményekre.

Hirdetés

Itt jön a képbe a Dallas Fuel edzőjének, Justin "Jayne" Conroy versenye. A Tournament of Future Champions lesz ugyanis az első olyan komolyabb esemény, ami használni fogja a hőstiltás rendszerét. Ez a League of Legendsben vagy a Dota 2-ben azt jelenti, hogy a két szemben álló fél ciklusokra bontva lezár olyan hősöket, amiket nem akarnak az ellenfél kezében hagyni. Ezzel pedig könnyen fel lehet borítani a rivális terveit.

A legfőbb oka annak, hogy ezt a megoldást nem használják hivatalos meccseken az Overwatchban az, hogy egyszerűen nincs sok hős a játékban. Geoff Goodman ezt nyilatkozta decemberben a téma kapcsán:

"Rengeteget beszélgettünk erről már azelőtt, hogy megjelent volna az Overwatch. Lehet, hogy ismét elővesszük majd a témát, de addig nem, amíg a választható karakterek száma nem lesz sokkal komolyabb."

Jennifer "LemonKiwi" Pichette, a Future Champions verseny egyik kommentátora szerint nem csak az a fontos, hogy a túl erős hősöktől megszabadulhassanak a versenyzők, és így az, hogy mennyi karakter van, gyakorlatilag lényegtelen:

"Ez a rendszer megjutalmazza azokat a csapatokat, akik több stratégiával is készülnek egy-egy pályára, és a hőskészletüket képesek adaptálni a változó helyzetekhez."

Ezen felül tiltás/védés hatalmas fegyver lehet egy olyan csapat számára, amelyik tanulmányozta az ellenfelét, és tudja milyen hősöket akar használni az ellenfél. Ez a lehetőség tehát egy extra taktika réteget tesz hozzá az Overwatchhoz, és leginkább emiatt akarják tesztelni ezt a rendszert a verseny szervezői.

Mivel a MOBA-kkal ellentétben itt a játékosok nem maradnak lekötve a meccs elején választott karakterükkel, nem a szokásos tiltás/választás rendszer lesz érvényben: tiltás/védés lesz helyette, ami azt jelenti, hogy egyes karakterek ellenfél elöli elzárása mellett bevédhetjük azokat a hősöket, melyekkel esetlegesen mi játszani szeretnénk a meccs során. 

Hogy ez az újfajta megközelítés mennyire lesz hasznos eleme a játéknak, az a Future Champions verseny január 19-én induló kieséses szakaszából ki fog derülni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)