Az Overwatch Experimental Card rendszere gyakorlatilag egy, a fő kliensben elérhető biztonságos tesztközeg. Itt a Blizzard kedvére szórakozhat új ötletekkel, de a PTR-rel ellentétben ezt a konzolos tábor is elérheti, illetve az Experimental módban játszott meccsekért megkapjuk az XP-t és a jutalmakat, akárcsak a rendes meccsek után.
Ha minden a tervek szerint halad, akkor az új rendszer bejelentése óta először aktiválják majd ezt a megoldást, és egy nagyon fontos változtatást fognak tesztelni rajta keresztül. A szokásos 2 DPS, 2 Tank és 2 Healer felállást megkövetelő játékostársító rendszer helyett az Experimental Cardban a 3 DPS, 1 Tank, 2 Healer variációt fogják megvizsgálni. Jeff Kaplan elmondása szerint vonakodva szánték rá magukat a kísérletezésre, mert így jelentősen csökkenhet ugyan a DPS játékosok várakozási ideje, gyakorlatilag haszontalanná válhatnak az olyan off-tank karakterek, mint Roadhog és Zarya.
Az új felálláshoz rengeteg egyensúlybeli változtatás is társul, melyek erre a 3 DPS-es megoldásra koncentrálnak. Ezek is kizárólag a kísérleti módban lesznek érvényesek, tehát az éles játékmódok egyikében sem tapasztalhattok egyelőre változásokat.