2016-ban a Lenovo az Y kupával adott egy nagy lökést a hazai e-sportnak, idén folytatta ezt a Legion kupával, melynek utolsó állomása a novemberi PlayIT-en lesz. A lendület nem fogy, az e-sport egyre népszerűbb, Kökény Csaba, a Lenovo termékmenedzsere pedig beavatott minket abba, hogy áll most az egész itthon és külföldön.
GS: Tavaly nagy lendülettel vágtatok bele az e-sportba. Hogy látjátok, mi most a helyzet Magyarországon, mekkora az érdeklődés iránta?
Kökény Csaba: A lendület és érdeklődés nem lankadt, folytattuk a tavalyi versenysorozatot. Lehetőségem volt az elmúlt években az ESL egyik régiós szervezőjével több alkalommal beszélgetni, és tapasztalatai szerint meglepően jobb, összetartóbb minden téren az e-sportot űzők tábora hazánkban, mint a környező országokban. Jól esik ezt hallani. A tavalyi versenysorozatunk óta sok víz lefolyt a Summoner's Rift folyóján, az Overpass csatornáin, vagy Eichenwalde tavakkal tarkított vidékén. Berobbant az Overwatch, és a Blizzard közleményei alapján 30 millió egyedi felhasználó felett szárnyalnak. A verseny formátumán változtattunk. Tavaly egy egész évet átölelő összetett versenysorozatot tettünk le az asztalra, idén néhány körülmény amellett szólt, hogy különálló eseményeket szervezzünk. A PlayIT időpontjai, az Overwatch felvétele a játékok közé, illetve a tavalyi tapasztalatok is ebbe az irányba mutattak.
GS: Milyen szervezetek segítik a munkátokat a versenyek lebonyolításában?
KCS: A The War Room csapata végez minden e-sporttal, versenygépekkel, hálózattal és a médiatartalom-generálással kapcsolatos munkát, illetve a Max&Future kelti életre a színpadunkat az összerakástól annak szétszedéséig.
GS: Gondoltatok esetleg arra, hogy további játékokkal bővítsétek a palettát?
KCS: Ebben az évben a nagy sikerre való tekintettel felvettük az Overwatchot a palettára. Az első, PlayIT-en rendezett 3v3 Overwatch eseményünk nagyon jól sikerült. Megvolt minden, ami kellett: 12 csapat, jó hangulat, nagyszerű nevezettek, profi lebonyolítás, és még a meglepetés a végkifejletben sem maradt el a végére. Ezzel kicsit elnyomtuk a CS:GO-t, mivel tavaly nagyon hangsúlyos volt. Meglátjuk a végén, jól döntöttünk-e. A LoL változatlan számban képviselteti magát.
GS: Milyen hosszú távú terveitek vannak?
KCS: Az év végi PlayIT-en szeretnénk komolyabb szintre lépni, egyelőre ennyit mondhatok el.
GS: Terveztek más, kisebb rendezvényeket is a Legion kupán kívül?
KCS: Tervben van online versenysorozat, illetve jelenleg is támogatunk egyéb rendezvényeket. Például kevesen tudják, hogy a LoL Roadshown is Lenovo Y gamer gépekkel játszanak a versenyzők. Itt inkább háttértámogatóként vagyunk jelen: a szervezők Lenovo gépeket használnak a teljes program alatt. Örömmel látom, hogy sikerül a szervezőknek egyre jobb színvonalon megjelenni, egyre több támogatót találni - mivel a fenntartható üzleti modell elengedhetetlen az e-sport fejlődése érdekében.
GS: Ha valaki gépújításon töri a fejét, mit javasolnál neki?
KCS: Mindig azt javaslom, hogy többszöri megfontolást követően olyan terméket válasszon, melyhez személyesen is kötődik a vásárló, és amely megfogja, legyen ez egyedi dizájn, vagy kimagasló teljesítmény. Számomra szerelem az e-sport - amióta csak tolni próbálom a Lenovón belül, soha nem az eladások oldaláról közelítettem meg a dolgot. Pozíciómban a kis és középvállalati szektor felé fogom össze a Lenovo, és Lenovo Think soron az eladásokat az országban, munkaköri leírásom nyomokban sem tartalmaz e-sportot [nevet].
Büszkévé tesz azonban, hogy sikerült Lenovo marketing erőforrásokat a magyar e-sport felé terelnem Árva Ildikó marketinges kolléganőmmel együtt akkor, amikor a Lenovón belül ez a szándék még csak ötlet szinten merült fel valahol a tengerentúlon. Ettől a perctől kezdve folyamatos a gyarapodás és a fejlődés nálunk, az ESL One Genting DOTA 2 eseményt a Microsofttal közösen támogattuk, ahol Lenovo Legion gépeken (korábban Y-sorozatként ismerhettétek) játszottak a versenyzők. Malajziában... tehát ebben biztosan nem volt benne a kezünk.
GS: A tavalyi beszélgetésünk alkalmával említetted, hogy már ismerkedsz a League of Legendsszel, sikerült azóta megbarátkozni vele?
KCS: A múltkor azt mondtam, már feltelepítettem. Sajnos kis SSD-m van (de legalább igen gyors), így mikor a rögzített CS:GO és Overwatch videóim miatt kezdett megtelni a tárhely, az első felugró ablakra uninstalláltam a LOL-t.
Mielőtt vérig sértenék minden LOL rajongót (itt vagytok még?), jómagam nagyon kevés játékkal játszom, azonban azokkal évekig. Nem nem mertem belefolyni egy újabb játékba, sajnos nem jut elég időm arra, hogy legalább a középszerűnél jobb legyek kompetitív közegben, ez pedig számomra nem elfogadható.