Az, hogy a játékosok hozzájáruljanak a világbajnokságok nyereményéhez, nem új ötlet. Már régóta használják a modellt más MOBA-kban is, például a Heroes of the Stormban vagy a Dota 2-ben. Ez utóbbi játéknál például az idei világbajnokságon megnyerhető 20 millió dolláros fődíjból csupán 1,6 millió érkezett a fejlesztőktől, a többit pedig a játékbeli vásárlások segítségével a rajongók termeltek elő.
A Riot Games tehát, főleg a saját játékosbázisával, biztos lehetett a sikerben, amikor az idei szezonban a League of Legends világbajnokság előtt bejelentette, hogy a championship skinek (amit ebben az évben Zed kapott) és wardok árának negyede egyenesen a világbajnokság nyereményalapjába fog vándorolni.
A csoportmérkőzés végére az ezekből az eladásokból befolyt összeg már meghaladta a 2 millió dollárt, és épp csak egy kevéssel van lemaradva a Riot által biztosított nyereménytől, Így nyugodt szívvel megállapíthatjuk, hogy a játékosok már megduplázták a versenyzők jutalmát, és ez az összeg még emelkedni fog.
Ebből a díjnak a 40%-a a bajnokságot megnyerő csapatnak fog jutni, míg további 15% a második, 7,5-7,5% a harmadik és negyedik helyezettnek, egyre csökkenő arányban pedig mind a 16 csoport részesedni fog belőle.
Emellett arra is van lehetősége a rajongóknak, hogy célzottan a kedvenc játékosaikat támogassák, ugyanis mostantól a csapatok mintájára készült skinek árának 25%-a is mindig az aktuális formációhoz fog jutni. Ezt az összeget az eddigi győztesek (Fnatic, Taipei Assassins, SK Telecom T1, és Samsung White) is megkapják visszamenőleg a korábbi vásárlások alapján.
A közösségi finanszírozásból adódó problémák elkerülése érdekében a Riot Games megígérte, hogy a jövőben javítanak a csapatokhoz tartozó játékbeli tárgyak rendszerén, hogy mindenkit egyenlő eséllyel tudjanak majd támogatni a rajongóik. Addig pedig minden csapatnak egy minimum fizetést is biztosít, hogy a kisebb csapatok se maradjanak támogatás nélkül.