A League of Legends versenymódja elvileg május közepén indult volna, de végül nem sem sikerült működésbe hozni. Azóta sem tudtuk, hogy ez miért történt, de a csapat arca, New001 most tisztázta a kérdéseket.
A LoL szerveroldali platformja gyorsan lett összedobva, az elmúlt években pedig gyakorlatilag csak ragtapaszokkal foltozgatták. Ennek köszönhetően mára egy stabil tornya lett a játéknak, ez felel a meccsek indításáért, megmondja, milyen bajnokok és kinézetek vannak a tulajdonunkban, milyen szinten vagyunk stb. A Riot folyamatosan fejleszti a rendszert, de gyakorlatilag repülés közben kell szerelniük egy repülőt.
A Clash alatt a szerverek feladata, hogy hatalmas számú meccset indítsanak el egyszerre. Ezért volt az, hogy míg a kevésbé népszerű régiókban (EUNE, Óceánia, Korea, Oroszország, Tájföld, Szingapúr, Fülöp-szigetek) viszonylag simán ment a játékmód, addig a vietnami, török és nyugat-európai régiók gyakorlatilag kegyelemért könyörögtek.
A Riotnak most fel kell nyitnia a szerverrendszert, és bele kell másznia a motorház legmocskosabb részeibe, hogy rendbe tegye a dolgokat, ez viszont menet közben egy hosszas folyamat lesz. Ha lehúzhatnák a rendszert mondjuk egy hétre, akkor nem lenne gond, de a LoL-nál ez nem így működik. Addig is, amíg megpróbálják helyretenni a platformot, kitaláltak egy köztes megoldást, amit először a PBE-n fognak tesztelni.
Gyakorlatilag szétosztják a terhelést, ami azt fogja okozni, hogy a meccsek lassabban indulnak majd el. A játékos nagyjából annyit fog érzékelni, hogy a csapatrendezéskor és a játékosok felvételénél meg-megakad majd a menet és várnia kell egy keveset a folyamat folytatására. Ez jelentősen csökkenti a szerverterhelést, és így lehetséges lesz a meccsek indítása.
A megoldást először, mint említettük a PBE-n tesztelik, aztán ha ott működik a dolog, jönnek a regionális tesztek és végül újraindítják a Clash-t. Hogy ezek a lépések mikor fognak teljesülni, azt egyelőre nem tudjuk, de Riot értesít majd mindenkit a helyzet állásáról. Addig türelemmel kell várnunk.