Kevés idegesítőbb jelenség létezik a kompetitív multis címeket elözönlő csalóknál, akik élvezetüket lelik mások játékélményének tönkretételében. Ez ellen mindegyik érintett fejlesztőcsapat és kiadó próbál tenni valamit, de sokszor előfordul, hogy az általuk alkalmazott anti-cheat rendszerek nehezebben férnek hozzá a játékosok gépeihez, mint maguk a csalók, ezáltal sokszor még csak nem is érzékelik a tevékenységüket. A Riot is ebben a cipőben járt egészen mostanáig.
Phil Koskinas, a probléma megszüntetésén dolgozó mérnök blogbejegyzés formájában hozta nyilvánosságra, hogy mostantól más szelek fújnak, az új kernel-alapú rendszernek hála eredményesebben tudják óvni a felhasználók játékélményét az aimbotot és további meg nem engedett eszközöket bevető csalókkal szemben. Természetesen nemcsak a League of Legends részesül majd efféle védelemben, a Riot Games fejlesztés alatt álló projektjeinek mindegyikére kiterjesztik.