Az OpenAI egy mesterséges intelligencia, amit már a tavalyi világbajnokságon bebizonyította, hogy nincs párja, ha 1v1 Shadow Fiend párbajokról van szó, de egy rendes meccsben akkor még nem igazán tudott lenyűgözőt alkotni. Ez mostanra megváltozott.
A szoftvert most a tavalyi világbajnok OG ellen küldték csatába, és az emberek végül 2-0 arányú vereséget szenvedtek. Természetesen az OpenAI továbbra is bizonyos megkötésekkel operál, nem lehetett például illúziókat használó hősöket használni a meccsek során, és a program még csak 18 hőst ismer a 115-ből, de az eredmény így is lenyűgöző.
A fejlesztők szerint a botok 45 ezer évnyi gyakorláson vannak túl, aminek a nagy része szimulált környezetben zajlik. A cloud computing erejét kihasználva a mesterséges intelligencia napi 180 évnyi tudást szív magába, a meccsek 80%-át saját maga ellen, 20%-át pedig egy korábbi önmaga ellen játssza. Fontos, hogy a fejlesztők nem játszani tanították meg a botot, hanem tanulni, így folyamatosan fejlődik, újabb és újabb trükkökkel bővítve az eszköztárát.
A cél persze egy jóval sokoldalúbb, általános használatú mesterséges intelligencia megalkotása, ami bármilyen emberi feladatot el tud látni. Jól szórakoznak a videojátékokkal, de ez inkább csak egy szükséges lépés a tanulási folyamatban.