A Counter-Strike ikonikus fegyvereinek egyike az AWP, avagy a mesterlövész puska, ami egy lövéssel öl, de tudni kell jól használni. Minh Le, avagy Gooseman, a játék atyja, aki az alapokat egy a Half-Life-hoz készült mod formájában fektette le, most elmondta, mit bán, mit kellett volna szerinte másképp csinálnia, és azt is, mit szeretett igazán játékában.
A norvég Spillhistorie-nek mesélt a játék keletkezésének történetéről.
"Eredetileg 12 fős csapatok voltak, aztán idővel ezek egyre kisebbek lettek. Azt hiszem, azért, mert a játékosok nem szerették a káoszt, ami ilyen sok játékos kis pályákon való jelenlétével járt. A Siege és a Facility a kedvenc pályáim voltak, és szerettem volna szeretni a 747-et is, de a lineáris pályák rosszat tettek a játékmenetnek."
"A de_dust mindannyiunkat meglepetésként ért. Nem gondoltam, hogy annyira különleges volna, de örömmel láttuk, hogy alapvető Counter-Strike pályává vált. A tervező, aki a de_dustot alkotta, nagyon intelligens volt, és nagyon sok időt eltöltött azzal, hogy szórakoztató és balanszolt pálya legyen."
Le a harmadik béta környékén látta, hogy a Counter-Strike jelentős magasságokba tör, és utólag megbánta, hogy nem balanszolták akkor a fegyvereket, különösképp az AWP-t, ami szerinte túl sokszor van használatban.
Egyébként ő egy darabig dolgozott a Valve-nál, aztán a Rusttal foglalkozott, és most a Black Desert Online-t fejleszti. Elégedett azzal, ahogy a fejlesztők bánnak a franchise-zal, és nem bánja, hogy eladta a jogokat nekik.