Mint azt már egy ideje Ti is tudjátok, a Halo Wars lesz az utolsó olyan játék, amelyikben az Ensemble Studios logójával találkozhatunk, miután a Microsoft bezárja az Age of Empires szériával komoly elismerésre szert tett stúdiót. (A történelmi hűség kedvéért illik megemlíteni, hogy ennek a formációnak köszönheti a Microsoft, hogy megvethette lábát a játékok piacán is. Sem a Hellbender, sem a Monster Truck Madness nem lett volna elegendő.)
A korábban már kiszivárgott Halo MMO mellett több játék gondolata is felmerült az évek során, ám ilyen-olyan okból sosem teljesedhettek ki.
A Gamasutra által összekotort információkból kiderül, hogy az RTS műfaj mellett szívesen eveztek volna más vizekre a fejlesztők. Sorcerer címmel terveztek egy fantasy környezetbe helyezett RPG-t, Nova címmel egy űrbéli Diablo klónt, egy kalózos környezetbe helyezett Diablo gondolata is felmerült, továbbá egy Wrench című (semmi egyebet nem tudni róla) játékot és egy platformert a Ratchet & Clank mintájára, ami a keresztségben a Bam címet kapta volna.
Graeme Devine (7th Guest) Phoenix címmel tervezett egy Világok Harca ihlette RTS-t a marslakók és a földlakók konfliktusáról, ami végül számtalan változtatás után egy X360 exkluzív stratégia formájában jelenhet meg: Halo Wars!
Viszonylag előrehaladott projekt volt az Agent, ami a Pixar-féle Hihetetlen család stílusjegyeit viselte magán a koncepciórajzok szerint, s játékmenetét tekintve a Tomb Raiderre hajazott volna.