Hirdetés

A Directive 8020 végre egy igazi játék lesz, örülhetnek a túlélőhorror-rajongók

|

A The Dark Pictures antológia készülő darabja az űrbe repít minket, és sokkal félelmetesebb lesz, mint amit a szériától eddig megszoktunk.

Hirdetés

2019-ben indította világhódító útjára a The Dark Pictures antológiasorozatot a Supermassive Games. A csapat a tőlük jól megszokott formulát próbálta meg néhány órába belesűríteni: túlélőhorror elemekből eszkábált interaktív drámát kaptunk a Man of Medan képében, ami ugyan nem aratott osztatlan sikert, ahhoz elég pénzt hozott a konyhára, hogy megérje folytatni a sorozatot. Azóta minden évben kaptunk egy új részt (még ha 2023-ban csak egy VR spin-offot is), az idei viszont kimarad, köszönhetően annak, hogy a következő epizódra többet kellett készülnie a csapatnak.

Alien a szomszédom

Na nem mintha eddig nem fejlődött volna a sorozat, hiszen a Man of Medan és a The Devil in Me játékmenetét összehasonlítva első ránézésre is szembeötlőek a különbségek. Ugyanakkor a Directive 8020-szal minden eddiginél közelebb kerülünk az akcióhoz, és bár a műfaji alapvetések megmaradnak, ez már egy ízig-vérig akciójáték lesz.

Hirdetés

Azt, hogy a stúdió szeretne elszakadni egy kicsit a gyökerektől, már a címadás is jól jelzi, itt ugyanis a Directive 8020 a főcím, a Dark Pictures brand már csak utalásként kerül a dobozra. A jövőben játszódó epizód története szerint a Cassiopeia űrhajó legénysége a haldokló Földről menekülni óhajtó emberiség számára keres új otthont. Hajójuk azonban 12 fényévnyire a bolygónktól lezuhan a Tau Ceti f-en, ahol hamar kiderül, hogy nem vagyunk egyedül a galaxisban.

Ahová lépek...

Az idegen létforma undorító, gennyes kelései benövik az egész űrhajót, ez pedig nemcsak a hangulatunkat, hanem a szabadságunkat is alapvetően befolyásolja. A fekélyes indák a játék során korábban szabad átjárókat blokkolhatnak, de akár új útvonalakat is megnyithatnak, ezzel kényszerítve alkalmazkodásra az öttagú legénységet. A ránk vadászó alakváltó űrlény egyébként képes felszívódni ebben a dzsuvában, és véletlenszerű helyen kiugrani belőle, így aztán kicselezni sem lesz könnyű?

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Alakváltó? Ó, igen!  Ez az űrlény bizony képes felvenni mások alakját! Bár a közel fél órás élő demóban, amit a gamescomon láttunk, csak a legénység tagjainak groteszk másaival találkoztunk, képes a tökéletes asszimilálódásra is, így beférkőzve a sorainkba. Vagyis sosem tudhatjuk, hogy amikor valakivel találkozunk, az valóban a régi jó barátunk-e akinek tényleg azonnali segítségre van szüksége, vagy az űrlény, aki épp csapdába akar csalni minket. Természetesen ha elunja a bohóckodást, akkor egy hatalmas koponyaroppantó, karokat vállból kitépő szörnyeteggé is tud változni.

Üsd, vágd, nem apád!

Az újszerű kihívás újszerű eszközöket követel a túlélőktől, ezt pedig játékon belül és kívül is megkapjuk. Egyrészt a karaktereinknek lesznek különböző kütyüi, például a scanner, amivel a falon keresztül is követni tudjuk az idegent, távvezérlő, amivel ajtókat nyithatunk vagy elterelhetjük a szörny figyelmét, és egy villámló gumibot, amivel nemcsak lezárt ajtókat programozhatunk újra, hanem szükség esetén a minket szorongató támadót is megállíthatjuk néhány pillanatra.

A magasabb oktánszámú akciónak ezúttal nem csak külső szemlélői leszünk. A Directive 8020 már tényleg egy akciójáték, ahol szabad irányítást, kameramozgatást kapunk. Nemcsak a felfedezéseknél lesz ez így, hanem a harcokban is, így már nem csak a QTE epizódokra támaszkodhatunk. Míg a korábbi epizódokban a legtöbb halál az átvezetőkben történt, itt simán előfordulhat, hogy nem vetődtünk el egy csapás elől vagy ügyetlenül szaladtunk a folyosón, és az űrlény letépi a lábunkat. Ennek kapcsán egyébként a fejlesztők gondolkoznak egy "Safe Mode" implementálásán, ahol az idegen nem tudna minket közvetlenül elkapni, de egyelőre még semmi nincs kőbe vésve.

Nemcsak az akciójelenetek, hanem a puzzle-ök száma is megnő, ugyanakkor a Directive 8020 lelke továbbra is a szerteágazó narratíva, amit a döntéseink befolyásolnak. Ugyanakkor ezzel az epizóddal egészen új irányba indulhat el a csapat, és ha bejönnek a számításaik, rengeteg új  potenciális vásárlót is megszólíthatnak. Mi nagyon izgatottan várjuk a 2025-ös rajtot, de egészen biztos, hogy addig rengeteget mesélnek majd még a játékról: a Kurátor kapcsán például nagyon rejtélyesen beszélt a rendező, elképzelhető, hogy valamilyen formában vele is találkozunk majd itt is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)