2019-ben indította világhódító útjára a The Dark Pictures antológiasorozatot a Supermassive Games. A csapat a tőlük jól megszokott formulát próbálta meg néhány órába belesűríteni: túlélőhorror elemekből eszkábált interaktív drámát kaptunk a Man of Medan képében, ami ugyan nem aratott osztatlan sikert, ahhoz elég pénzt hozott a konyhára, hogy megérje folytatni a sorozatot. Azóta minden évben kaptunk egy új részt (még ha 2023-ban csak egy VR spin-offot is), az idei viszont kimarad, köszönhetően annak, hogy a következő epizódra többet kellett készülnie a csapatnak.
Alien a szomszédom
Na nem mintha eddig nem fejlődött volna a sorozat, hiszen a Man of Medan és a The Devil in Me játékmenetét összehasonlítva első ránézésre is szembeötlőek a különbségek. Ugyanakkor a Directive 8020-szal minden eddiginél közelebb kerülünk az akcióhoz, és bár a műfaji alapvetések megmaradnak, ez már egy ízig-vérig akciójáték lesz.
Azt, hogy a stúdió szeretne elszakadni egy kicsit a gyökerektől, már a címadás is jól jelzi, itt ugyanis a Directive 8020 a főcím, a Dark Pictures brand már csak utalásként kerül a dobozra. A jövőben játszódó epizód története szerint a Cassiopeia űrhajó legénysége a haldokló Földről menekülni óhajtó emberiség számára keres új otthont. Hajójuk azonban 12 fényévnyire a bolygónktól lezuhan a Tau Ceti f-en, ahol hamar kiderül, hogy nem vagyunk egyedül a galaxisban.
Ahová lépek...
Az idegen létforma undorító, gennyes kelései benövik az egész űrhajót, ez pedig nemcsak a hangulatunkat, hanem a szabadságunkat is alapvetően befolyásolja. A fekélyes indák a játék során korábban szabad átjárókat blokkolhatnak, de akár új útvonalakat is megnyithatnak, ezzel kényszerítve alkalmazkodásra az öttagú legénységet. A ránk vadászó alakváltó űrlény egyébként képes felszívódni ebben a dzsuvában, és véletlenszerű helyen kiugrani belőle, így aztán kicselezni sem lesz könnyű?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Alakváltó? Ó, igen! Ez az űrlény bizony képes felvenni mások alakját! Bár a közel fél órás élő demóban, amit a gamescomon láttunk, csak a legénység tagjainak groteszk másaival találkoztunk, képes a tökéletes asszimilálódásra is, így beférkőzve a sorainkba. Vagyis sosem tudhatjuk, hogy amikor valakivel találkozunk, az valóban a régi jó barátunk-e akinek tényleg azonnali segítségre van szüksége, vagy az űrlény, aki épp csapdába akar csalni minket. Természetesen ha elunja a bohóckodást, akkor egy hatalmas koponyaroppantó, karokat vállból kitépő szörnyeteggé is tud változni.
Üsd, vágd, nem apád!
Az újszerű kihívás újszerű eszközöket követel a túlélőktől, ezt pedig játékon belül és kívül is megkapjuk. Egyrészt a karaktereinknek lesznek különböző kütyüi, például a scanner, amivel a falon keresztül is követni tudjuk az idegent, távvezérlő, amivel ajtókat nyithatunk vagy elterelhetjük a szörny figyelmét, és egy villámló gumibot, amivel nemcsak lezárt ajtókat programozhatunk újra, hanem szükség esetén a minket szorongató támadót is megállíthatjuk néhány pillanatra.
A magasabb oktánszámú akciónak ezúttal nem csak külső szemlélői leszünk. A Directive 8020 már tényleg egy akciójáték, ahol szabad irányítást, kameramozgatást kapunk. Nemcsak a felfedezéseknél lesz ez így, hanem a harcokban is, így már nem csak a QTE epizódokra támaszkodhatunk. Míg a korábbi epizódokban a legtöbb halál az átvezetőkben történt, itt simán előfordulhat, hogy nem vetődtünk el egy csapás elől vagy ügyetlenül szaladtunk a folyosón, és az űrlény letépi a lábunkat. Ennek kapcsán egyébként a fejlesztők gondolkoznak egy "Safe Mode" implementálásán, ahol az idegen nem tudna minket közvetlenül elkapni, de egyelőre még semmi nincs kőbe vésve.
Nemcsak az akciójelenetek, hanem a puzzle-ök száma is megnő, ugyanakkor a Directive 8020 lelke továbbra is a szerteágazó narratíva, amit a döntéseink befolyásolnak. Ugyanakkor ezzel az epizóddal egészen új irányba indulhat el a csapat, és ha bejönnek a számításaik, rengeteg új potenciális vásárlót is megszólíthatnak. Mi nagyon izgatottan várjuk a 2025-ös rajtot, de egészen biztos, hogy addig rengeteget mesélnek majd még a játékról: a Kurátor kapcsán például nagyon rejtélyesen beszélt a rendező, elképzelhető, hogy valamilyen formában vele is találkozunk majd itt is.