Hirdetés

A démonirtást nem lehet megunni - megjelenés előtt kipróbáltuk az Onimusha 2: Samurai’s Destiny Remastert

|

A Capcom nagyon szeretné, hogy az Onimusha név visszatérjen a köztudatba, ennek pedig csak örülni tudunk.

Hirdetés

Az Onimusha sorozat 2006-ban szakadt meg a Dawn of Dreamsszel. A negyedik részt ugyan követte egy remaster, VR próbálkozás és egyéb apróság, de a fősorozat pihenőn volt az elmúlt 19 évben. A Capcom néhány hónapja megszakította a nagy hallgatást, és bejelentette, hogy a széria végre visszatér a Way of the Sworddal. A japán óriásnak pont ugyanaz volt a terve, mint a Koei Tecmónak a Ninja Gaidennel: jön egy teljes értékű folytatás, aminek megágyaz egy korábbi klasszikus gyors felújításával. A Ninja Gaiden esetében ez a Black volt, itt pedig az Onimusha 2: Samurai's Destiny újrakiadása.

Hirdetés

A helyi bosszúállók hadjárata

A Cenega jóvoltából lehetőségünk volt még a májusi megjelenés előtt belenézni az újrakevert változatba, ami pár apróbb újdonság mellett teljes grafikai csiszolást is hozott a 2002-es klasszikusnak. Maga az Onimusha 2 egy alapvetően egyszerű akciójáték, még abból a korszakból, amikor a Capcom a Resident Evil formuláját próbálta szamurájos körítéssel tálalni. A széria második része már elkezdte a saját útját járni, és az Onimusha 2 kifejezetten ügyesen vitte tovább az alapokat, amit az Onimusha: Warlords lefektetett. Itt egy új főszereplő, Jubei Yagyu hadjáratát követjük, aki Oda Nobunagára és démonseregeire vadászik. Jubeit négy társa segíti, akiknek mind megvannak a maguk céljai, különleges képességei, harci stílusai és vicces személyiségjegyei. A kampány egésze a társaink és csatáink körül forog, miközben új fegyvereket és mágikus erőket gyűjtünk, és sorra járjuk be a középkori Japán démonok lakta mását.

A Samurai's Destiny alapjai semmit sem változtak: a karakterünket még mindig kötött kameranézetből követjük, és át kell terelgetnünk őt szörnyetegekkel teli szobákon, amíg egy sztoriátvezető vagy egy fejtörő nem állja utunkat. A mészárlás közben gyűjtött erőforrásokkal mágikus csapásokat vihetünk be ellenfeleinkre, harcokon kívül pedig ezekkel fejleszthetjük fegyvereinket és páncéljainkat. Amikor pedig unjuk a darálást, dumálgathatunk kedvenc csapattársainkkal. Nem nehéz látni, hogy ez a formula mitől lett annyira addiktív a 2000-es évek elején, a friss körítés pedig még inkább kiemelte a klasszikus erősségeit.

Mitől jobb ez?

Persze 2025-ben egy újrakiadást nem lehet csak a régi elemekkel eladni. Három nagyobb extrát kapunk a frissített verzióban: egy művészeti anyagokkal megtömött galériát, egy új nehézségi szintet és kicsinosított grafikai tálalást. Ami a galériát illeti, azt a keményvonalas rajongók imádni fogják. Van itt minden a főhősök első vázlataitól, a pályák vizuális tervezetein át a marketingkampány részét képező poszterekig, de a lapozgatásban majd a teljes verzióban fogunk elmélyedni. Az előzetes kóstolóban inkább a játékmenetre és a vizualitásra voltunk kíváncsiak.

Azt érdemes már most tisztázni, hogy nincs szó Ninja Gaiden 2: Black-szintű, motorcserével egybekötött felújításról. Ez egy szimpla újrakeverés, vagyis a 2002-es körítést kapjuk magas felbontásban, modern hardverekre és monitorokra szabva a régi grafikát. Az első benyomásunk még az volt, hogy ha nem túrtunk volna elő PS2-es felvételeket, akkor nem is éreztük volna a különbséget a régi és az új között, aztán homlokon vágott minket a felismerés, hogy de, ez bizony jelentősen megszépült.

A nagyobb felbontásnak köszönhetően a növényzet minden fűszála megszámlálható, a vízfelületek gyönyörűen tükrözik környezetüket, az árnyékok és fények játéka pedig szépen kiemeli a Capcom akkori művészeinek munkáját. A skálázás mellett a kezelőfelület, a menük és minden járulékos elem is újrarajzolásra került a teljesség érzetének fenntartása kedvéért.

Alig várjuk, hogy mélyebbre mehessünk és láthassuk az összes szörnymodellt és felskálázott átvezetőt, de amit eddig tapasztaltunk is meggyőző volt. Az irányítás és játékélmény hibátlanul működött modern kontrollerekkel és billentyűzettel is, a kaszabolás élménye pedig legalább annyira szórakoztató volt, mint évtizedekkel ezelőtt. Messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni pár óra után, de egyelőre minden szempontból biztatónak tűnik a felújított kiadás. Élvezettel fogjuk újra bejárni Jubei útját, ami tökéletes alapozás lesz majd a következő Onimusha érkezése előtt.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)