Egyre többször hallhatunk videójátékok népszerűsítésére megálmodott, milliós költségvetéssel megtámogatott és végletekig kreatívnak gondolt, de bukott marketingkampányokról. Az utóbbi hónapok legszerencsétlenebb reklámhadjárata a Mercenaries 2: World in Flames nevéhez kapcsolható. Mint ismeretes 20.000 font értékű benzint terveztek szétosztani Londonban, az autósok között pillanatok alatt elterjedt az ingyen nafta híre és megállíthatatlanul özönlöttek a katonai töltőállomásnak álcázott, hirtelenjében felállított kúthoz. A végeredményt ismerjük: hatalmas dugók és parlamenti megdorgálás. Ehhez képest a Capcom - szintén Londonban megejtett - „kreatív" kampánya elbújhat, legalábbis sikertelenség szempontjából. A Resident Evil 5 megjelenése előtt véres játékra invitálták a metropolisz lakosságát, különböző helyszíneken emberi testrészek élethű másolatait rejtették el, melyeket a vállalkozó kedvű játékosoknak jutalom ellenében fel kell kutatniuk és elcipelni a Westminster hídhoz, ahol elkiáltják magukat: Kijuju!
Fel kellett volna kutatniuk. Történt ugyanis, hogy a szervezők által felhasznált és eldugott nyers csirkék tetemes száma egyszerűen szárnya kélt, valamint megadták magukat a baktériumok támadásának. Mint később kiderült, az ellopott csirkék mérgezőek is lehetnek, így tömegesen hullhatnak London nincstelenjei. A csirkéket kizárólag plusz adalékként használták az emberi testrészek még realisztikusabbá tételéhez, mint említettük, ezek jelentős részét megfújták. Hogy egészen pontosak legyünk egyetlen testrész került elő, egy 26 éves versenyző győzedelmeskedett. Itthon jobban sikerült a Resident Evil 5 nyitópartija, ott is voltak fertőzöttek, igaz nem szalmonellával.