Nyilván nem kell különösebb jóstehetség ahhoz, hogy szép karriert vizionáljunk a Mass Effect 2 számára is. Hacsak valamit nagyon el nem ront a BioWare, senki sem menti meg őket az eladásokból befolyó dollármillióktól.
A Normandy legénysége, és annak frissen kinevezett parancsnoka, bizonyos Shepard - az első ember, aki a Spectre néven ismert minden törvény felett álló intergalaktikus ügynökök sorai közé került - történetét ismerhettük meg az első epizód végigjátszása során. A Mass Effect 2 kezdéskor figyelembe veszi - feltéve, hogy megőriztük mentéseinket - melyik befejezést választottuk korábban. Döntésein következményei elől nem menekülhetünk, s ezúttal maga a főszereplő, Shepard kénytelen meghozni a legnagyobb áldozatot társaiért. Egy támadás során a Normandy közel kerül a megsemmisüléshez, s fejlesztői interjúk tanúsága szerint nagyon csekély az esélye annak, hogy képesek leszünk életben tartani kedvenc parancsnokunkat. Ebből is látható, hogy a cselekmény továbbra sem lesz híján fordulatoknak és csavaroknak. Bízzunk benne, hogy sikerül a különböző szálakat logikai bakugrások nélkül összefésülni.
A Mass Effect 2 - melynek újonnan megnyitott honlapja szeretettel vár minden érdeklődőt - grafikailag nem sokat változott ugyan első látásra, de az animáción például sokat javítottak. Míg az első részben alig 20 különféle animáció kíséretében vonult fedezékbe a játékos, most már tízszer annyi közül választhatja ki a program a helyzethez legjobban illőt. Ennél is fontosabb azonban, hogy a BioWare égre-földre esküdözik, a bolygófelfedezés ezúttal izgalmasabb lesz, a környezet változatos, egyes planétákon élet is akad (nem csak óriási férgek formájában), az átdolgozott, fejleszthető Mako pedig reálisabban viselkedik majd.