Az Electronic Arts olyan kiadókkal szemben, mint a Ubisoft, a Warner vagy a Take-Two nem rendelkezik jól jövedelmező, nagyszabású akciójáték franchise-zal. Bár a változatos portfóliójuk lövöldétől kezdve sportjátékokig mindent lefed, mégsincs olyan jól csengő címük, mint a Grand Theft Auto vagy az Assassin's Creed.
Ezt Patrick Söderlund, az EA ügyvezető alelnöke is elismerte az IGN.com-nak adott interjújában: "Ha megnézzük az iparunk legnagyobb szegmensét, az az akció, amiből nem sok van nálunk; az EA nem a gigantikus akciójátékairól híres, úgymint az Assassin's Creed, a GTA vagy a Batman. A jövőben ebbe az irányba szeretnénk terjeszkedni és olyat nyújtani a játékosoknak, amit talán még nem is láttak ebben a műfajban" - summázta Söderlund, majd így folytatta: "Nem azt mondom, hogy egyik napról a másikra beérjük a GTA V 50 milliós eladásait. Amire valójában gondolok, hogy azonos műfajú, AAA-kategóriás, óriási produkciókat kell csinálnunk, amikhez szükség van a megfelelő emberekre."
Söderlund ezzel magyarázta többek között Jade Raymond leigazolását is az EA új stúdiójához, a montreali Motive-hoz, aki korábban maga is az Assassin's Creed franchise-on dolgozott.
A Motive jelenleg a Visceralnak segít be Amy Hennig Star Wars projektjébe, viszont mellette készítenek egy vadonatúj IP-t is, amely az Electronic Arts új irányzatának úttörője lehet.