Az Electronic Arts idén is inkább különcködött és még az E3 előtt megtartotta saját sajtókonferenciáját, amely köré egy teljes rendezvényt húzott fel. A 2018-as EA Play előadáson nagyon kevés meglepetés ért bennünket, ugyanakkor az eddig is ismert játékokat egy kicsivel még jobban várjuk a show-n bemutatott előzetesek lepörgése után. Egyedül a mobilos Command & Conquer miatt vakarjuk még mindig értetlenül a fejünket, de azért elég valószínű, hogy végül ennek is lesz piaca.
Rögtön az előadás elején kimászott az óriási kijelzőből az Anthem egyik melákja, aki csapkodott egy keveset, aztán továbbállt. Egy pillanatig sem gondoltuk persze, hogy a legnagyobb durranással kezd majd az EA, a BioWare játéka a show végére maradt. Helyette inkább a Battlefield V-tel indítottak, bár mi a srácokkal azon tanakodtunk miközben a színpadon a játékról meséltek, hogy hogyan lehet ennyire rezignáltan és unottan beszélni egy ilyen izgalmasnak ígérkező címről. Mindenesetre az legalább kiderült, hogy a Battlefield V sem ússza meg battle royal mód nélkül, amit itt nemes egyszerűséggel csak Royalnak fognak hívni. Több részletet nem árultak el erről a játékmódról, valamikor még idén fognak bővebben is mesélni róla. Lepörgött azonban a hivatalos multiplayer előzetes, valamint pár szó erejéig és néhány kósza képsoron át érintették az első War Storyt, amiről bővebben a Microsoft holnapi előadásán hallhatunk majd.
A csataterekről egyből a focipályák felé kanyarodtunk, hatalmas megkönnyebbülésünkre pedig idén a FIFA blokk megúszta kellemetlen sztárvendég nélkül. A legnagyobb hangsúlyt egyértelműen a Bajnokok Ligája kapta, ami nem is csoda, hiszen az EA végre rendelkezik Európa legnagyobb bajnokságának licenceivel. Természetesen a FIFA 19-ben Alex Hunter is visszatér, a Journey módban is a Bajnokok Ligája körül forog majd minden.
Ezt követően bepillantást nyerhettünk az EA hosszútávú terveibe, amik egyértelműen a streaming alapú videojátékok felé mutatnak. Még egy új izraeli csapatot is felvettek, akik kizárólag azért felelnek majd, hogy az EA minél előbb elhozhassa saját felhőalapú játékszolgáltatását a létező összes platformra. Ezzel párhuzamosan már most bejelentették az új Origin Access Premier előfizetéses rendszert, ami a tervek szerint nyáron élesedik. Havi 15 dollárért, vagy évenként 100 dollárt befizetve az Origin Access Premier tagsággal rendelkezők nem csak temérdek játék közül válogathatnak PC-n, de az EA legújabb megjelenéseit is megkapják, sőt egy héttel korábban is foghatnak neki a teljes játékoknak, mint bárki más.
Mivel az Electronic Arts birtokolja a Star Wars játékadaptációkhoz tartozó jogokat, teljesen világos volt, hogy ezen a konferencián is útba fogjuk ejteni a messzi messzi galaxist. Bár semmiféle gameplay anyagot sőt még egy kósza képet sem láttunk a Respawn Entertainment saját Star Wars-játékából, de végre kiderült, hogy Star Wars Jedi: Fallen Order lesz majd a címe és a jelenlegi tervek szerint 2019 végén jelenhet meg. Azt is megtudtuk, hogy a játék a 66-os parancs kiadása utáni időkbe kalauzol el bennünket, ami a Jedi rend egyik legsötétebb korszaka volt. A főhős egy menekülő ifjú padawan lesz, akik valahogy próbálja megúszni a népirtást.
A Star Wars Battlefront 2 kapcsán a Clone Wars szezont jelentették be nekünk, amelyet mondanom sem kell, rengeteg rajongó várt már a játék megjelenése óta. Az új hősök kilétére is fény derült: Obi Wan Kenobi, Anakin Skywalker Grievous tábornok és Dooku gróf csatlakozik az eddigi felhozatalhoz, új játéktérként pedig a Geonózis bolygó érkezik, ami az eddigi legnagyobb térkép lesz.
A szokásos indie részleg jött ezután, ahol rögtön a show egyik legnagyobb meglepetése ért bennünket, elvégre nem csak megmutatták nekünk végre az Unravel Two-t, hanem az is kiderült, hogy a coop móddal kibővített játék azonnal elérhetővé is vált PC-re, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra.
Kedvenc kis fonallényünket a Sea of Solitude követte. Ez egy varázslatos történetet felvázoló csodaszép alkotásnak ígérkezik, amelyben azért a parafaktornak is akad bőven hely. Kíváncsian várjuk, hogy mi fog kisülni mindebből.
Egy új NBA cím nélkül nem lehetne teljes az EA sportjátékainak sora, csak azt nem tudom személy szerint megérteni, hogy miért szegény NHL tölti be mindig a mostohagyermek szerepét. Mindenesetre az NBA LIVE 19 megmutatta magát, valamint azt is elárulták, hogy a játékban a Real Player Motion technológia segíti elő kosarasaink élethű mozgását, illetve kiderült, hogy a The One karriermódban immár csapatokba is verődhetünk cimboráinkkal.
Command and Conquer: Rivals érkezésére senki sem volt felkészülve. Valamiért az EA úgy érezte, hogy az egyetlen lehetséges mód a Command and Conquer sorozat feltámasztására csak és kizárólag egy első ránézésre meglehetősen fura mobiljáték formájában elképzelhető. Nem akarjuk persze idejekorán temetni a játékot, de a széria rajongói jó eséllyel nem egy Clash Royale játékmenettel kevert mobilos CnC-re vártak a leginkább.
Végezetül jött a fő attrakció, az Anthem, amelynek történetéről először egy pofás cinematic trailer árult el egy keveset, ezt követően viszont egyből egy egész információcunamit zúdítottak ránk, valamint láthattunk valódi gameplay anyagokat is, sőt a megjelenési dátumot is elárulták: 2019. február 22-én érkezik meg PC-re, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra a BioWare alkotása. Sokak örömére a többjátékos és a single player szekció markánsan kettéválik majd a játékban: a harcok a nagy nyitott világban folynak, bázisunkra visszatérve azonban teljesen egyjátékos élmény vár bennünket - itt tudunk majd cseverészni a mellékszereplőkkel, akikkel ezúttal bizony elmarad a romantikus kapcsolat. Négy eltérő kaszt közül választhatunk, amik tulajdonképpen különböző javelin páncélzatokat takarnak változatos képességekkel.
Összességében nem okozott csalódást az EA, de persze örültünk volna, ha több meglepetést rejt a varázsló ruhaujja. A Battlefield V-öt és az Anthemet továbbra is nagyon várjuk, a Command and Conquer: Rivals által okozott sokkot meg majd csak kiheverjük valahogy.