Az Electronic Arts tavaly választotta le magát az E3-ról, és ahogy akkor is, most is pár nappal a videojátékvilág legnagyobb eseménye előtt, annak helyszínétől néhány kilométerre tartotta saját rendezvényét, melynek keretében nem csak az újságírók, a gamerek is megjelenés előtt próbálhatják ki a kiadó játékait; feltéve, hogy hajlandóak kivárni a hosszú sorokat a tűző napsütésben. Ugyan maga a konferencia, ahova csak a sajtót, az influencereket és a partnereket engedik be, egy zárt téren zajlik, de a hands-onokat egy konténervárosban tartják, a konténerekbe pedig csak játszani lehet belépni. Mivel Magyarország nem tartozik a játékipar szempontjából kiemelten fontos országok közé (és ezzel finoman fogalmaztuk meg a zavarba ejtő mellőzöttséget), nem tudtunk konkrét időpontot foglalni a játékok kipróbálására (szemben az E3-mal, ahol több mint 30 címet fogunk megnézni és kipróbálni zárt ajtók mögött), nekünk is, mint a média sok más képviselőjének, sorba kellett állnunk. Igyekeztünk azért mindenhez odaférni, úgyhogy megkapott minket a nap a sorban állás közben, de legalább elmondhatjuk, milyen volt a Battlefield V, a FIFA 19, egyéb sportjátékok, illetve a kaja.
A show, ahogy ti is láttátok
Számunkra is a sajtókonferencia volt a buli legizgalmasabb része, bár idén nem számítottunk nagy meglepetésekre. Reménykedtünk egy Skate 4-ben vagy egy Plants vs. Zombies: Garden Warfare 3-ban, de valószínűleg előbb fogunk megtanulni egy Inward Heelflipet, minthogy előbbi elkészüljön, utóbbinak pedig még nincs itt az ideje, ha őszinték akarunk lenni. A PvZ egyébként egy ugrálóvárral volt jelen, meg két PC-vel, teljesen szürreális, de ez nyilván nem az iparnak szólt, hanem a látogatóknak (az EA Play-re bárki bejöhet, aki jegyet vesz és megfelel még néhány feltételnek). Mókás, hogy két játékot nem jelöltek a térképen, és letakarták logóikat fekete vászonnal a show előtt: az egyik az Unravel Two volt, ami ugye már meg is jelent, a másik pedig a Command and Conquer Rivals, melynél a játék logóját nem láttuk, de a frakciókét igen, és azt is, hogy tabletek és okostelefonok állnak majd szolgálatba: szóval a mi szívünk már egy kicsit előbb összetört, mint a tiétek. Komolyan, miért olyan nehéz egy PC-s Command & Conquert készíteni? Mit tettünk, hogy nem érdemeljük meg?
A helyszínről annyival láttunk többet, mint ti, hogy a műsor előtt kedvesen felszólított minket a műsorvezető lány az alkalmankénti tapsolásra és éljenzésre, illetve a mögöttünk lévő kijelzőn a súgás, egy előttünk láthatón pedig a siketek és nagyothallók számára az elhangzottak szöveges leírása jelent meg. Később egyébként összefutottunk Andrew Wilson CEO-val, de nem tudtuk elkapni egy interjúra, mert egy barátságosnak tűnő, ámde tőlünk kétszer magasabb biztonsági őr kíséretében mászkált, beszélgetett a partnerekkel, fotózkodott a gyerekekkel. A sorban előttünk egyébként Sony-fejesek ültek, de ezt csak a székükre ragasztott cetlikből tudtuk, nem derült ki számunkra, kik voltak. Talán csak számolták, hányszor hangzott el a PlayStation neve.
Röviden összefoglalom személyes véleményünket a látottakról a teljesség igénye nélkül, a részletes összefoglaló cikket itt találjátok. Összességében a konferenciától nem olvadtunk el, nem győzött meg minket az Anthem sem még, az meg pláne, hogy a Battlefield V-ben lesz Royale mód. Azt végképp nehezen fogjuk fel, hogy legalább egy képet nem tudott a Respawn mutatni a Jedi: Fallen Orderről, ha már másfél év múlva meg akarja jelentetni. A CnC: Rivalsról ne is beszéljünk, még frissek a sebek. A Sea of Solutide jó lehet, még ha nem is annyira sikeres és fantasztikus, mint az A Way Out, a sportjátékok meg hozzák a kötelezőt. Illetve a FIFA 19 egy kicsit annál többet a BL-lel. Az, hogy Grievous, Obi-Wan, Anakin és Dooku is bekerül a Battlefront II-be, az nekem mindent megér, Kacit hidegen hagyja, de hát így megy ez, sokfélék vagyunk, de azért összességében örvendetes, ahogy az EA próbálja a Battlefrontot és a rajongók kéréseit, sirámait figyelembe venni.
A Battlefield V fantasztikus
Nagyon fontos, hogyan jelentenek be egy játékot, és hogy milyen élmény lesz játszani - a trailerek egytől egyig lenyűgözőek voltak, de tudjuk, hogy a FIFA vagy az NFL sem fog olyan filmszerű élményt adni (és nem is kell). Duncan kidühöngte magát annak kapcsán, milyen irányba indult a Battlefield, de higgyétek el, játék közben mindenki csak katona, legtöbbször pötty a távolban, és akár műkeze van, akár arcfestése, semmi nem látszik ebből. Kacival mindketten tudtunk játszani a játék PC-s, némileg csiszolásra szoruló (animációs glitchek, pattogó hullák, kifordult végtagok voltak csak, semmi komoly) változatával, én jól bejáratott medic-ként, ő mesterlövészként, én Xbox kontrollerrel, ő billentyűzettel és egérrel. Az élmény alapvetően szinte teljesen ugyanaz, mint a Battlefield 1-nél, csak több az animáció, használhatóbb az újraélesztés (egy osztag minden tagja felszedheti a másikat, nem csak a szanitécek), és a spottolással nem tudjuk bejelölni az ellenfeleket, csak jelezni, merről jönnek a támadások. Az épületek rombolhatósága lenyűgöző, repülőből kiugrani élmény, a hangulat nagyon filmszerű, de egyébként aki a Battlefield 1-et szerette, ezt is fogja, aki azt nem, annak ez sem való. Az új módok hozhatnak igazi változatosságot, de azok közül sem feltétlenül a Ground Operations - mi ezzel játszhattunk.
Az Anthem... majd kiderül
Nagyon szerettük volna kipróbálni a BioWare új játékát, viszont mivel nekünk nem volt foglalásunk, a tűző napon, 27 fokban kellett várnunk rá. Ez nem is lett volna baj, az olvasókért mindent, csakhogy amikor mi mentünk volna, délután 2 körül elkezdték beengedni a rajongókat, és mivel ők foglalhattak időpontot, mi, a kelet-közép-európai média meg nem, beláthatatlan volt, mi mikor kerülhetünk sorra. Szóval rugdostuk a kavicsokat, sírdogáltunk kicsit, de nem adtuk fel, Los Angeles-i idő szerint holnap megyünk a Microsoft bemutatójára és azt követően is két órát töltünk a Microsoft Showcase-en, ott megpróbálunk hozzáférni a 20 perces demóhoz (ami egyébként állítólag nem sokkal ad többet, mint a megmutatott trailer).
A sportjátékok maradnak sportjátékok
Ha már ezt a napot egyébként is az EA Play-nek szenteltük, úgy döntöttünk, belenézünk a sportjátékokba is. Csekkoltuk a FIFA 18 Road to World Cup módját, a FIFA 19-et (Switchen is, finomítottak rajta eleget), az NBA Live 19-et (csúnyán elvertem Kacit) az NFL 19-et (nem vártuk ki az első negyed végét) és még az NHL 19-et is (ami csak két játékállomással és nulla sorbanállóval pihent egy szegletben, de egy 3v3 kabalaállatos meccset lenyomtunk, Kaci győzelmével), és az lett a megállapításunk, hogy mind nagyon jó, de egyik téren sincs drasztikus változás az előző évekhez képest. Aki minden évben napokat játszik az új résszel, biztos jobban érzi, ha valami változott, de mi pár perc után nem. Sajnos azt nem láthattuk, milyen lesz az NFL PC-n, de reméljük, a Tiburon mindent megtesz azért, hogy a sok-sok év várakozás után egy olyan amerikai focis játékot kapjanak a PC-s rajongók, amilyen kijár.
A fű zöld, az Unravel kettő
Mivel gyakorlatilag csak az nem játszhat vele, aki nem akar, az Unravel Two-nál nem vártuk ki a sort, pedig a végén egy kézműves foglalkozás során lehetett volna saját Yarnyt csinálni. A hostesslány azt mondta, csak annak jár figura, aki játszik, úgyhogy szomorúan elkullogtunk. Majd csinálunk sokkal jobbat, és az otthoniak közül valaki nemsokára elmondja, milyen lett maga a játék.
Összességében nem volt nagy durranás az idei EA Play, de még a gamescomra tartogathat pár izgalmas bejelentést a kiadó. Az E3 ma a Microsoft előadásával folytatódik, ott leszünk, kövessetek minket Instagramon friss képekért, helyszíni beszámolókért, instant reakciókért, mókás megjegyzésekért, a kínos pillanatokban mély egyetértésért. Amúgy pedig pörög az élet Facebookon és GSO-n is, de ezt talán már észrevettétek. Köszi, ha minket választotok az E3 hamarosan induló nagy hajrájában!