Hirdetés

Xbox Live Achievement változások - új kihívások és jutalmak

|

A Microsoft újragondolta az Achievement rendszert, már nem csak a Gamescore-okért lehet hajtani.

Hirdetés

Az Xbox Live Achievements program menedzsere, Cierra McDonald egy hosszú és tartalmas blogbejegyzésben mesélt gyerekkoráról, hogy szeretete a játékok iránt még a Super Mario Bros.-szal kezdődött és mennyi boldog percet töltött el anno az Altered Beasten és a Contrán a helyi játékteremben. Az Achievmentek számára olyanok, mint a karamella-szósz... na jó, ez nem megy, térjünk a lényegre:

Az Xbox Live Achievementek 2005-ben indultak hódító útjukra, ahol Gamerscore formájában gyűjthettünk pontokat. "Azóta sok más játék rendszer követte ezt a fajta modellünket, mára már ők is achievementeket és egyéb jelvényeket kínálnak."

Az Xbox One-ba továbbvihetjük majd Xbox 360-ban összegyűjtött Gamerscore-unkat, így "minden EGY (one, haha) helyre kerül". A "fogyasztók" (még mindig Cierra szóhasználata) ezentúl feloldhatnak digitális képeket, új pályákat, karaktereket és átmeneti, fejlődést gyorsító vagy tulajdonságokat megerősítő boostokat.

A legnagyobb újítása a rendszernek az lesz, hogy nem csak játékokon keresztül szerezhetünk achievementeket, hanem olyan alkalmazásokból is, mint pl. egy zene- vagy videólejátszó, melyek szintén extrákkal jutalmaznak minket. Hozzá kell tenni, hogy Gamerscore-t csak a játékokon belül lehet szerezni továbbra is.

Az Achievementeken felül bevezetik a challange-eket (kihívások) is, melyeket úgy kell elképzelni, mint egyfajta szezonális achievementeket: csak egy bizonyos ideig lesznek elérhetők (ilyen van a GSO-n is, akkor ezt most tőlünk vették át?), és ha nem sikerül teljesíteni az idő lejárta végéig, később már nem szerezhetjük meg. Az első Xbox One vásárlók pedig exkluzív achievementben részesülnek. A challange-ek sem adnak majd Gamerscore-t, az indoklás szerint nem lenne igazságos az időkorlát miatt. 

A végére hagytuk a jó dolgokat, hogy ne csak a fikázás menjen folyton: a challange-ek nem csak egy játékra vonatkozhatnak, egyszerre akár több címet is átölelhetnek, ráadásul lesznek köztük olyanok is, amiket nem egyedül, hanem egy egész embertömeggel lehet teljesíteni. Például az egyik FPS játékban 3 napon át headshot challange van, amihez 3 millió fejlövést kell teljesíteni és minden játékos, aki részt vett az eseményen és teljesítette az alap követelményeket, részesül a jutalmakban.

Mind a két fajta Achievement a felhőben tárolódik, ami azért jó nekünk, mert így a játékfejlesztők bármikor, egy játék kiadása után is létrehozhatnak achievementeket, ezáltal nem lesz mondjuk (teljesen) DLC-hez kötve az újabbak feloldása. A fejlesztőknek továbbá lehetőséget ad, hogy folyamatosan új kihívásokat hozzanak el a játékosoknak, akár még meg is szavaztathatják a közösséggel, hogy mi a nép akarata, ez pedig a szavatosság tekintetében mindenképpen jó.

Mi úgy érezzük, ennek a kihívásnak tényleg kihívás szaga van, jól is elsülhet. Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)