A The Order 1886 a PlayStation 4 egyik legjobban várt játéka, amivel kapcsolatban továbbra is vannak fenntartásaink, de egyre jobban bízunk benne, hogy a gameplay oldala ugyanolyan - vagy legalábbis hasonlóan - erős lehet, mint a sztori és a látvány.
A The Order 1886-et többször is láthattuk az E3 2014-en, de most találtunk egy érdekes interjút a Ready at Dawn technikai vezetőjével, Andrea Pessinóval, amiben további érdekességeket árul el a játékkal kapcsolatban. A The Order 1886-et leginkább a látszólagosan túlzott linearitása miatt támadták, de a vezető elmondta, hogy a játék elsősorban egy akciókaland TPS és a filmszerű részek inkább csak a történetet viszik előre és nem a legfontosabb részei a játékmenetnek, csak feldobják azt.
Itt egy gameplay is, amit a Twitch livestreamből rögzítettek.
Pessino szerint azok, akik kipróbálták a játékot mind azt mondják, hogy egy nagyon izgalmas és - a játékos szempontjából - hálás lövölde. A lineáris részek a történetmesélés szempontjából fontosak, de ez csak aspektusa a játéknak, nem az egész lesz ilyen. "Épp ellenkezőleg" - mondta a CTO. Eddig leginkább a világról, a narratívról, a vizuális és hangokkal kapcsolatos megoldásokról hallottunk, de Pessino azt ígéri, hogy mostantól inkább a játékmenet oldalát mutatják majd meg a játéknak.
A fejlesztésről is volt szó az interjúban, Pessino elmondta, hogy PS4-re "nem nehéz" fejleszteni és szerinte "ez a legjobb konzol, amit a Sony valaha csinált". A stúdiónak egyébként ez az egész nagyon új, korábban inkább handheld játékokon dolgoztak, ezért még csak most szoknak hozzá, hogy mivel jár a AAA-fejlesztés és igyekeznek elevickélni a visszajelzések tengerében.
Valóban elég lineárisnak tűnt eddig a The Order 1886, de majd most kiderül, hogy tényleg olyan-e, vagy nagyobb szabadságot kapunk, mint amennyit az első videók sejtetnek. Nekünk egyébként már The Last of Us-os szabadsággal sem lenne semmi bajunk. Ti mit gondoltok? Tetszik a világ?
A The Order 1886 megjelenés 2015. február 20-án esedékes és kizárólag PlayStation 4-re érkezik. Az interjút köszönjük a multiplayer.it-nek.