A Super Smash Bros. a világnak ezen a részén nem örvend akkora rajongótábornak, pedig valószínűleg ez a legkitartóbb verekedős játék az e-sport palettán. Szórakoztató és könnyen megismerhető játékmenetét évek alatt is nehéz tökéletesen elsajátítani, és éppen ezért van körülötte egy hatalmas közösség, amelyik a mai napig támogatja.
Akkor most már haljon meg a Melee
Az egyetlen gondja ezzel a Nintendónak az volt, hogy a Super Smash közösség nagy része még mindig a 17 éve megjelent Nintendo 64-es Melee valamelyik megbuherált verzióját használja. A profik megmaradtak a klasszikus epizódnál, attól függetlenül, hogy azóta több verzió is megjelent a játékból. A Super Smash Bros. Ultimate alcíme gyakorlatilag az is lehetne, hogy
"akkor most már hagynátok meghalni a Melee-t végre?"
Egyértelműen látszik ez a szándék, mivel a fejlesztők láthatóan a Melee rajongók kedvére akartak tenni. Persze új rajongókat is akarnak szerezni, így egy gyönyörű új részt kapunk majd a Nintendo Switchre.
Amikor azt mondom, hogy mindenki, akkor tényleg mindenkire gondolok
Az újoncoknak ez kevésbé fontos, de a veteránok állva tapsoltak, amikor kiderült, hogy ez eddig megjelent Smash részek minden szereplője bekerül. Ha valami, hát ez áthúzza a veterán tábort. Falcotól, Greninján át, a Pokémon trainerig tényleg itt van mindenki, és akiket különböző skinekben láttunk az elmúlt években, azok jó eséllyel extra kinézetként megkapták a régi dizájnjukat is. A Mii karaktereknek válogathatunk a 12 szinkron valamelyikéből, a Pokémon mesternek választhatjuk a női változatát, az Inklinget pedig több verzióban is megkapjuk.
Mindenki, minden verziója, minden variációja, és alternatív univerzumbéli nagybátyja is itt van valamilyen formában.
Sőt, a karakterek közé új Echo hősök is bekerültek, akik nagy része egy már létező szereplő harcmodorát és mozdulatait használja. A számtalan harcos mellett egyébként rengeteg arénát is kapunk, melyek között több új is akad. A Zelda Breath of the Wild tornyain verekedve egy ismerős dallam is felcsendül majd.
Ami változik
A játékmenet több változáson is átesett. Első körben a fejlesztők felcsavarták egy kicsit a játék sebességét, hogy pörgősebb meccseket kapjunk, mint mondjuk a Smash 4-ben. A karakterek gyorsan mozognak, gyorsan csapkodnak, és a legerősebb csapsásaik sem tartanak túlságosan hosszan, így nem fogják megtörni a mérkőzések ütemét. A karakterek többsége is átalakult itt ott: Samus már tudja tölteni a fegyverét a levegőben, Link bombái a távolból detonálhatóak, és még sorolhatnánk a számtalan apróbb finomhangolást. A pályákat is megpiszkálták, de ott más volt a cél. A fejlesztők szerették volna a játékosok kezébe adni az irányítást, így aki például mindenféle extra látvány nélkül szeretne küzdeni, az minden csatateret játszhatja Omega módban, de aki a teljes élményt hajtja annak ott lesz a Final Destination verzió. A nagy N mindenki kedvére akar tenni.
Akkor ez most miben új?
Akármennyire és szép és tartalomban gazdag az Ultimate, a kérdés teljesen jogos. A Smash alapjai változatlanok: ütlegeld az ellenfeleidet addig, amíg ki nem tudod csapni azokat az aréna széléről. Ennyi. Ez elméletben nagyon egyszerűnek hangzik, de nem véletlenül maradt a játék az egyik legkitartóbb konzolos e-sport a piacon. Iszonyatos mélységei vannak, amit remélhetőleg az új generáció harcosai is megismernek majd. A valódi kérdés az, hogy ez egy tényleges új fejezet lesz-e a Smash történelemkönyvében.
Ha az összes eddigi egyjátékos lehetőséget és parti módot is áthoznak, akkor jó eséllyel minden rajongó át fog költözni az új játék világába. Innentől pedig talán mindegy is, hogy mennyire különbözik a program elődeitől. Ahogy Reggie is megmondta a tavalyi E3-on:
"igazából csak a móka számít."
Abból pedig bőven lesz az Ultimate-ben, ebben már most egészen biztosak vagyunk.