Az E3-as Ubisoft prezentáción bemutatott Splinter Cell: Conviction hirtelen több törésvonal mentén is megosztotta a játékosokat. Egyrészt ugye a készítők visszavettek valamennyit a sorozat védjegyének számító lopakodásból és rejtőzködésből, aminek helyére a szemtől szembeni pörgős akció került. Másrészt éles kritika érte a Splinter Cell: Conviction több fícsörét is, mint például az emlékek szokatlan kivetítése vagy épp a „mark and execute" opció. Ez utóbbit a játékosok külön kiemelték, hogy általa egyszerűen nevetségesen könnyűvé válik játék, hiszen egy ajtó előtt nincs más dolgunk, mint alatta bekukkantva megjelölni az ellenséget, amire „benyitás" után automatikusan rááll a szálkereszt, s nekünk csak lőni kell.
Alexandre Parizeau az Ubisoft Montreal producere ellenben most megnyugtat mindenkit. Elmondása szerint a „mark and execute" csak egy hozzáadott új lehetőség, ami mellett ugyan úgy megmaradnak a régi jól ismert eszközeink is. Céljuk ezzel az volt, hogy az abszolút lopakodás mezsgyéjéről egy lépést tegyenek a nyílt akció felé. Hogy az alapjáraton inkább defenzív hősünk, lánya halálától begőzölve most már inkább a támadást priorizálja. Nekem minden esetre eddig bejön a cucc. Legalább is az E3-on bemutatott Splinter Cell: Conviction játékmenet alapján, hogy mindenki értse a „mark and execute" lényegét.