A Resident Evil VII után abszolút kérdéses volt, hogy az ismét magára találó széria hogyan folytatódik tovább, a Capcom meglepő húzással egy rajongói projektet vett magához, és csinált belőle egy olyan Resident Evil 2 remake-et, ami a régi rajongókat és az új játékosokat is megfoghatja. A hangulat eddig tökéletes.
Emlékszel a régi utcákra?
Az eredeti Resident Evil 2 még 1998-ban jelent meg PlayStationre, még a híres Mikami Sindzsi korszak egyik ékköve volt ez, a mai napig a régi vonalas rajongók ezt említik a sorozat ékköveként, a klasszikus trilógia nagyjaként (pedig egy elkaszált Resident Evil 1.5 után volt kis para, hogy mi is lesz a projekt sorsa). A maga idejében grandiózus alkotás volt, amelyet 50 fős csapat fejlesztett, a Capcom nagyot kockáztatott, de történelmet írtak: Amerikában (igaz egy 5 millió dolláros marketing-kampánnyal) a nyitóhétvégén sikerült elpasszolni 380 ezer darabot belőle, csak a PlayStation változatból közel 5 millió fogyott összesen. Mind a hangulat, a zene, a játékmenet tekintetében egy mérföldkőről beszélünk, aki ismeri a Resident Evil szériát, most biztos izgatottan nyomja le a Play gombot, higgyétek el, érdemes:
Régi hőseink
A veteránok már jól ismerik ezt a történetet, viszont akiknek kimaradt az eredeti játék, azoknak nem árthat egy kis gyorstalpaló. A sztori, a helyszín és a karakterek változatlanok, ugyanúgy Leon S. Kennedy és Claire Redfield a játék főszereplői, akik Raccoon Cityben próbálnak túlélni az Umbrella nevű gyógyszeripari cég titkos kísérletei okán elszabadult borzalmas T-vírus zombikészítő fesztiválja alatt. Két hónappal az előző rész után játszódik a cselekmény, és itt már a játék elején kiderül, hogyan is lett fertőzött az egész város. Hőseink már a tragédia közepébe csöppennek, Leon zöldfülű rendőrként, Claire pedig bátyját kereső rendes tesóként fut össze az apokalipszis közepén, a zombik és más mutáns szörnyek gyűrűjében. Célunk a túlélés: korlátozott fegyver- és lőszerkészlet, sötét és félelmetes helyszínek és persze rengeteg fejtörő vár ránk ebben a horror-kalandban, amit minden régi játékos (köztük én is) mindig fennhangon emleget, amikor a régi szép időket dicséri a hintaszékben pipázgatva, viszkit kortyolgatva, távolba révedve.
De hogyan is lett Resident Evil 2 remaster?
Mégis mi változott most? A történet, a hangulat, a szereplők ugyanaz, de jelen esetben a Capcom egy remake útját választotta, amely még a GameCube-os Resident Evil újragondolásnál is merészebb, itt maga a játékmenet is új köntöst kapott. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy ugyanazt az RE Engine-t fogják használni a Resident Evil 2 megalkotásakor, mint amelyik a Resident Evil VII-et is hajtotta, de nem a régi fix kameranézetes megoldást, sem a legutóbb bevezetett FPS módszert választották, hanem a 4-5-6-ból ismerős TPS modell lett a befutó, ami egyébként első látásra jól áll a Resident Evil 2 világának.
Talán ezt a döntést nem is maga a Capcom hozta meg, korábban rajongók egy csapata már dolgozott a Resident Evil 2 TPS remake projekten (Reborn néven), az Invader Games egész meggyőző képsorokat mutatott már be 2015-ben:
A Capcom azonban közbelépett, finoman töröltette a projektet és bejelentett a hivatalos remake-et. Az Invader Games még örült is annak, hogy részük lett ebben a döntésben, és nekiálltak egy nyilvánvalóan Resident Evil alapokon nyugvó saját projektnek, amely Daymare: 1998 néven futott, Kicstarterre került, de később sajnos törölték. Pedig nem volt rossz cucc, szívesen kipróbáltuk volna:
A modern köntös előnyei
A RE Engine nyilván adta magát, hiszen a Resident Evil VII is nagyon szépen futott vele, és ennek a tapasztalatnak köszönhetően a látványra valószínűleg nem lehet majd panaszunk, ugyanis fotorealisztikus környezetre, csodás fényeffektekre és sokkal élethűbb karakterekre számíthatunk. Emellett a zombik és a mutánsok is sokkal undorítóbbak lesznek, és akárhányszor megsebezzük őket, az meglátszik majd rajtuk, a fejlesztők ígérete szerint ugyanis minden egyes golyó számít majd, szinte darabokra cincálhatjuk ólommal a császkálókat.
A munka öröme a mi örömünk
A stúdió producere, Yoshiaki Hirabayashi biztatóan nyilatkozott a projektről:
"Elképesztő volt a sajtó és a Resident Evil 2-rajongók reakciója, amikor 2015-ben azt mondtuk, hogy "Megcsináljuk". Azt akarjuk, hogy a Resident Evil 2 újragondolása ne csak a közkedvelt eredeti játék varázsát hozza vissza, hanem ki is bővítse azt a gazdagabb élmény érdekében. Az E3-on látottak még csak egy kis ízelítő volt az egészből."
Most tényleg nehéz lesz belekötni a produktumba, hiszen elvileg egy mai TPS játék igényeinek megfelelő (tehát a mai közönség számára sokkal könnyebben befogadható) modell segíti majd azt a játékélményt, aminek minden fontos elemét megőrizték az eredeti alkotásból a fejlesztők. A szinkron más lesz (ez talán nem is olyan baj a régi részeket ismerve), de a környezet, a fejtörők és a két hősre bontott játékmenet marad a régiben, maximum csak többet és érdekesebbet láthatunk az egész Resident Evil 2 kalandból.
És hogy milyen lesz újra élni egy régi klasszikust egy egészen új játékként? Jövőre valószínűleg megkapjuk a választ erre, ugyanis a vadonatúj Resident Evil 2 2019. január 25-én érkezik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.