Az Electronic Arts olyan felhozatallal indult el bevenni Los Angelest, amit bármely kiadó megirigyelt volna: a Star Wars játékok, az új Need for Speed, a vadonatúj BioWare játék és a FIFA 18 önmagában elég a sikerhez. Gondoltuk mi. Aztán a kb. egyórás előadás végén úgy sóhajtottunk fel, hogy nem rossz ez, de mi a helyzet a Visceral Star Wars játékával, vagy a The Sims-szel? Miért maradtak ki, mikor - mivel ez az EA saját rendezvénye - az időkorlát nem szorított? Mindenesetre alább megtaláltok mindent, emiről szó volt.
Azon egy cseppet sem lepődtünk meg, hogy az EA ismételten egy videómontázzsal indított, azon viszont már nagyon is, hogy mivel nyitotta meg az eseményt: a Madden NFL 18 hangulatos trailerében bemutatkozott FIFA 17-es The Journey-hez hasonló sztorimód, a Long Shot. Nézzétek meg, milyen lesz:
Ezt követően rövid ideig az EA feje, Andrew Wilson szórakoztatott minket (aki még mindig úgy néz ki, mintha egy játék főgonosza lenne), de gyorsan át is adta a terepet a vállalat egyik legnagyobb franchise-ának, a Battlefieldnek. Kezdésként a közösség legnépszerűbb youtubereinek emlékezetes pillanataiba nézhettünk bele, majd Andrew Gulotta a DICE-tól ismertette velünk a Battlefield 1 jövőjét. A stúdió sok tartalmat (például számos plusz pályát) tervez, amiket csak érintőlegesen említettek, viszont a következő DLC, az In the Name of the Tsar nagyobb fókuszt is kapott: legalább hat új pályára és női alakulatokra számíthatunk tőle szeptemberben.
Lesznek ősszel kompetitív Battlefield 1-es újdonságok is, amiről majd a gamescomon mesélnek nekünk bővebben. Szerencsére nem maradtunk sokáig multis móka nélkül, hiszen dübörgött tovább a show a FIFA esport bajnokság ismertetésével, melynek keretében a játékosok egy-egy klubot képviselhetnek majd. Persze a hangsúly most is Cristiano Ronaldón volt (aki ugyebár a borítón is szerepel) és a FIFA 18 gameplay trailerén:
Az EA Canada gondoskodott róla, hogy az is megtalálja számítását a FIFA 18-ban, aki szerette a tavalyi The Journey-t, így folytatják a FIFA 17 sztorimódját, méghozzá Alex Hunter pályafutásának újabb állomásaival. Ez lesz a The Journey: Hunter Returns. (Közben kiderült azért egy s más a switches változatról is.)
Hogy ezt követően mi történt a színpadon, azt nem szívesen elevenítjük fel, mindazonáltal legyen elég annyi, hogy a Men in Blazers focis podcast műsorvezetőinek teleshopra emlékeztető kellemetlenkedését csakis egy berobbanó Need for Speed Payback gameplay videó rakhatta helyre. Villámgyors verdák, lehetetlennek tűnő küldetések, időlassításban széttörő ellenfelek, adrenalintermelő robbanások: talán Halálos iramban-stílusba indult el a franchise, de könnyen lehet, hogy ez lesz a helyes út a korábbi reboot után a rajongók szívéhez.
Gigászi projektek után mérsékeltebben ugyan, de nem kevésbé izgalmasan folytatódott az előadás. Folytatódik ugyanis az EA Originals nevezetű, indie fejlesztőket támogató kezdeményezés, amelynek keretében Patrick Söderlund megvillantotta a Brothers: Tale of Two Sons csapatának újdonságát, az osztott képernyős kooperatív mókára kiélezett A Way Out című börtönös kalandot. Ennek bemutatására a Hazelight egyik munkatársa, Josef Fares lépett a reflektorfénybe, aki hatalmas izgalommal darálta nekünk a részleteket és ígérgette, mennyire jó lesz a cucc. Mi gond nélkül elhisszük neki, főleg miután mutatott egy a játékmenetet bemutató frankó videót is:
Mikor már azt hittük, hogy végre megpillanthatjuk a régóta pletykált új BioWare IP-t, az EA egy kicsit még húzta az agyunkat és ehelyett beszámolt arról, hogy új részleget nyitott Seed néven, ami a Frostbite csapathoz hasonlatosan nem játékokon, hanem technológiákon dolgozik, többek között neurális hálót és efféle tudományos huncutságokat kutatnak. Ehhez kapcsolódóan tértünk vissza egy kicsit a Madden NFL 18-hoz, ugyanis a vállalat láthatóan kicsit összeborult a Microsofttal, ennek eredményeként pedig a valaha készült legerősebb konzolon, a Project Scorpión (itt a kapocs a technológiával, ugyebár) soha nem látott részletességgel jelennek meg a játékosok a képernyőn.
De ugyan, kit érdekel ez akkor, mikor végre lelepleződött a BioWare Edmonton vadonatúj büszkesége, a korábban Destiny és a The Division szerelemgyermekének tartott, Project Dylan néven emlegetett IP? A sci-fi témájú akció-szerepjátékot Anthem címmel kell majd keresnünk, de az első komolyabb részletekre és gameplayre a Microsoft konferenciájáig kell kibírnunk.
Mielőtt Andrew Wilson beavatott volna minket abba, hogy az Electronic Arts mennyit jótékonykodik és hogy limitált ideig ingyenessé tették az Origin Access, valamint EA Access szolgáltatásaikat, még szántak időt egy újabb és egyben az utolsó sportjátékuknak, az NBA Live 18-nak. A korábbiak példájából kiindulva furcsa lett volna, ha pont ebből marad ki a karriermód, de olyan sztori, mint a FIFA és a Madden esetében, még nem lesz. Jön a The One c. kampány, valamint a megjelenés előtt augusztusban egy ingyenesen kipróbálható változat.
Nem hinnénk, hogy bárkit is meglepetésként ért volna az EA Play zárása, lényegében borítékolható volt, hogy a legnagyobb durranást hagyják a végére. A Star Wars: Battlefront II gameplay felvezetéseként rohamosztagosoknak öltözött cosplayerek vonultak be a kampány központi karakterét, Iden Versiót alakító színésznővel egyetembenaki mesélt a kasztok, a Battle Point rendszer, a testreszabás működéséről, és bemutatta az alábbi, rövid trailert.
John Boyega speciális üzenetével folytatódott a műsor, aki megígérte, hogy Captain Phasmával együtt benne lesz a játékban, méghozzá az első szezon ingyenes tartalmai között. Bizony, az EA nem fog egyetlen karakterért vagy pályáért sem pénzt kérni, minden DLC ingyenes lesz. A koronát a minimum félórás Star Wars Battlefront II 20v20 multiplayer bemutató tette fel:
Ez volt tehát a 2017-es EA Play röviden. Nektek mi tetszett a legjobban a fentiek közül?