A Bethesda arca, Todd Howard leült egy lazább beszélgetésre a GameSpot E3-as különítményével, akik ki is faggatták őt a Fallout 76 körül problémákról.
A Howard felé intézett kérdések talán legfontosabbika volt, hogy volt-e bármi, amit megbánt a játék megjelenése előtti kommunikációt tekintve.
"Amit úgy igazán megbántam, az az volt, hogy nem tartottunk egy olyan bétát, amit sokkal többen tudtak volna játszani. Ha a bétát elérhetővé tettük volna Fallout 4 játékos számára úgy, hogy az 24/7-ben elérhető, akkor a hibák sokkal nyilvánvalóbbá váltak volna."
A Fallout 76 béta tesztje eredetileg csak előrendelőknek szólt, és bár nem volt nehéz béta kulcsokat szerezni, még az sem tudott játszani vele sokáig, aki akart. A szervereket csak adott napokon, néhány órára nyitották meg a fejlesztők.
"Azért csináltuk így, mert aggódtunk a csúcsterhelés miatt. Persze a terhelési gondokat megoldottuk, de az nem derült ki, hogy milyen is a játék a valóságban."
Todd Howard is tudja, hogy ez a felismerés későn érte el őket. Az elmúlt évek összes online játékának béta tesztje ellenére (melyek jó okkal futnak több napon át, nagy közönség számára) nem látták jönni ezt a problémát. Kemény tanulópénz volt.