A Doom Eternal fejlesztői leültek beszélgetni az IGN.com csapatával az E3-on, és kitárgyalták a játék multis lehetőségeit. A csapat vezető producere, Marty Stratton elmondása szerint a Battlemode lesz a fókusz, és nem is lesz semmilyen deathmatch stílusú mód.
A Battlemode egy aszimmetrikus PVP élmény, ahol valaki a démonölőt játssza, míg két másik játékos a démonokat.
"Az igazán király része ennek, hogy a játékmenetet egyenesen a Doomból téptük is. Ez az a harcélmény, amit a játékosok akarnak és szeretnek."
Ugyan a Battlemode tényleg tagadhatatlanul lazának tűnik, ettől ez még egy bátor döntés. Annak idején a Doom találta fel a deathmatch műfajt, ezért sem hagyhatták ki a rebootbol sem. A fejlesztők szerint ez azonban nem feltétlenül volt jó döntés már a 2016-os Doom esetében sem.
"Nem volt benne az alap kampány egyetlen eleme sem. Nem volt benne a játékélmény, amit az emberek megszerettek az egyjátékos módban. Nem voltak démonok, nem volt szörny mészárlás. Egy kicsit így unalmasnak hatott."
A játék kreatív rendezője hozzátette, hogy szerinte kicsit túl sokszor dőlt el egy meccs azon, hogy kinek volt jobbak a reflexei.
Mi nem feltétlenül gondolnánk azt, hogy ez probléma lenne egy Doom játéknál. A multis rész elhalálozásának inkább volt az az oka, hogy nem a színtiszta reflex-alapú játékmenetet hangsúlyozták, hanem a CoD-os megoldásokat. Akárhogy is, ezúttal senki se számítson DM multira.