Láttuk a trailert. Hevesen vert a szívünk. Többet is akartunk tudni, de sajnos a nagyközönség keveset kapott a Cyberpunk 2077-ből, főként a találgatás maradt osztályrészünk. Most azért enyhítünk egy kicsit ezen a szorító érzésen, mert van pár részlet, amit a szakmabeliekkel megosztottak, el is hoztuk nektek az infókat.
V, mint karakter
A CD Projekt RED zárt ajtók mögött tartott sajtótájékoztatójából kiderült, hogy a Cyberpunk 2077-ben egy V nevű karaktert fogunk alakítani, aki lehet férfi vagy nő. Nem csak a nemét, de a kasztját (Netrunner, Techie és Solo) is mi fogjuk megválasztani, a kezdéskor pedig pontokat fogunk elosztani a statisztikái között (Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech, és Cool - ki lehet következtetni, hogy ezek viszonylagosan az általános RPG zsánerek). Egyébként hajat, arcot, minden ilyesmit is megpiszkálhatunk, miénk a külsőségek választásának teljes szabadsága.
Ugyanakkor nem fogjuk sokat csodálni virtuális önamgunk, mivel a fejlesztők belsőnézetes RPG-ként írják le a játékot, melynek nagy részében FPS nézetben fogunk játszani. Az átvezetőknél a kamera kimegy a hátunk mögé, illetve vezetéskor használhatjuk majd az autó háta mögötti kameranézetet is. Merthogy egyébként vezethetünk majd járműveket, sőt, a hírek szerint lesz járművekkel történő harc is.
A hírnév a fontos
Amikor épp nem lövöldözünk, vagy csoda sci-fi járgányokat hajtunk, akkor NPC-kkel beszélgethetünk, és tőlünk vehetünk fel mellék- és főküldetéseket. Ha teljesítjük a feladatokat, akkor azzal növelhetjük a hírnevünket, és minél nagyobb a hírnevünk, annál több hely nyílik majd meg előttünk. A street credet speciális tárgyakkal is növelhetjük majd, mint például egy menő dzsekivel. Mert még itt is a divat mondja meg, hogy ki vagy.
Milyen gyorsan forog a tár?
A harc gyorsabban pörög, mint mondjuk a Fallout 4-ben, de lassabb, mint a Doomban. Az ellenfeleknek szerepjátékhoz hűen saját szintjük van, ami nem skálázódik, tehát ha magunkat feltápolva vesszük célba őket, könnyedén elbánhatunk velük. A bemutatóban kiderült, hogy lesz bullet time-szerű, időlassítós képességünk is. Ha esetleg megsebződnénk, akkor egy inhalátor segítségével felgyógyulhatunk. Az lesz a helyi health potion gyakorlatilag.
Vigyázz mit teszel, mit beszélsz
A sztoriban a döntéseinknek komoly hatásai lesznek a közeljövő történéseire, és a világ egészére. Párbeszédek hasonlóan működnek majd, mint a Witcherben, vagy más RPG-ben. A karakterünk alkotásakor meghozott döntéseink is befolyásolják majd a játékmenetet: például, ha gyenge hackerek vagyunk, akkor nem fogunk tudni feltörni ajtózárakat, ha viszont a szerelői képességeink magasak, akkor felnyithatjuk a biztonsági panelt, és egyszerűen megkerülhetjük a zárat. Minden helyzetben több lehetőségünk lesz a problémák megoldására.
A demó végén a CD Projekt mutatott egy-egy játékvégi képességet, mint például a kar-pengéket, amikkel sáska szerű kezeket kapunk. Ezeknek nagy haszna lesz az olyan boss harcokban, amiket a demóban mutattak, ahol egy hatalmas exoskeletonnal szerelt csávót kellett levernie a játékosnak. Természetesen ilyen kardszerű fegyverekkel, és más eszközökkel is lehet majd csapkodni, nem mindig csak lövöldözni fogunk. A fejlesztők kiemelték, hogy a közelharci megoldásokhoz sokat tanultak a The Witcher 3-ból, így aki ott a kardozás nagymestere volt, az itt is helyt fog állni. A harc közben egyébként láthattuk a fedezékrendszer működését, például autók alá is be lehet majd csúszni a sérülés elkerüléséhez.
Otthonok, édes otthonok
Amikor éppen nincs kedved harcolni vagy küldetéseket hajtani, akkor megpihenhetsz otthonodban, amiből egyébként több is lesz a játék során. A lakásodban eltárolhatod az összes felszerelésedet, buherálhatod a karakteredet, regenerálódhatsz, és onnan indulhatsz új kalandokra. A kilátás pedig nem lesz pocsék, nézzétek meg, milyen lesz mocskos városunk látképe:
Minden, amit eddig láttunk-hallottunk a játékról az meglehetősen durván hangzik. Egy hatalmas, nyitott, cyberpunk világ vár majd ránk tele titkokkal és izgalmas kalandokkal. Hogy mikor vághatunk bele mindebbe az még kérdéses, de jó munkához idő kell, mi pedig már egészen gyakorlottak vagyunk a várakozásban.
Nektek hogy tetszenek ezek az infók? Mit reméltek a játéktól?