Évek óta az E3 az egyik legfontosabb rendezvény a videojátékok világában, hiszen a legtöbb fejlesztő erre az időpontra tartogatja a legütősebb bejelentéseit. Ugye korábban kizárólag a játékfejlesztők is a videojátékos sajtó tagjai mehettek be a rendezvényre, viszont idén bárki jegyet válthatott a bulira, a rendezvény történetében először.
A konferenciát szervező Electronic Software Association közzétette, hogy idén nagyjából 68 400 látogató érkezett a rendezvényre, ezek közül 15 ezren voltak azok, akik nem a játékiparban dolgoznak. Az ESA közleményéből kiderül, hogy hatalmas sikerül volt a rendezvény:
"Az E3-on bemutatott technikai újítások meghatározóak lesznek abban, ahogyan a világ egyik legjelentősebb szórakozási formája fejlődik. Szeretnénk ezúton is gratulálni a rendkívül innovatív kiállítóknak, partnereinknek és annak a többmillió gamernek, akik velünk együtt követték végig ezt a lenyűgöző eseményt."
Nyilván nem csak a látogatók veszik ki a részüket a játékok körüli párbeszédből, a Facebook pedig össze is szedte, hogy melyik cégek és bejelentések generálták a legnagyobb zajt a közösségi portáljukon.
Az adatokból kiderül, hogy a konferencia első napjától kezdve összesen 17 millió ember beszélt az E3-ról a Facebookon és nagyjából 41 millió like-ot, kommentet és posztot generáltak az esemény ideje alatt. A konferenciák közül a Sony és a PlayStation körül volt a legnagyobb érdeklődés, utánuk következik a Microsoft, az EA Play, majd pedig a Nintendo.
Ettől függetlenül érdekes, hogy ha csak a játékokat nézzük, akkor egyértelműen a Star Wars Battlefront 2 viszi a pálmát, de a God of War, az Assassin's Creed és a Spider-Man is nagy népszerűségnek örvendett a nézők körében.
A Synthesio nevű elemző cég is összeszedte az adatokat, habár érdekes módon az ő elemzésükből az derül ki, hogy a Microsoft dominálta az E3 körüli párbeszédet, értelemszerűen az Xbox One X bejelentésének köszönhetően (a Microsofttal kapcsolatos posztok 70 százaléka erről szólt).
A Nintendo leginkább a Switch és a Super Mario Odyssey miatt volt érdekes a nézők számára (36 és 32 százalék), míg az EA ezen metrika szerint is a Battlefont 2-vel és a FIFA 18-cal aratott nagy sikert.
Az Activision természetesen a Call of Duty: WWII-vel dominált (az említések 75 százaléka), míg a Ubisoft részéről egyértelműen az Assassin's Creed Origins volt a befutó.
Nagyon érdekes, hogy az egyik legtöbbször előkerülő játék a Borderlands 3 volt annak ellenére, hogy szó sem esett róla a konferencia alatt, persze nyilvánvaló, hogy nagyon sokan számítottak a bejelentésére.
Összességében azért nem okoz nagy meglepetést a statisztika, de azért jó látni számszerűsítve is, hogy mi történt a konferencián. Ti mit gondoltok? Mire számítottatok?