Rengetegen bánták, hogy a Star Wars Battlefront első része nem rendelkezett egyjátékos történettel (maga John Boyega, az új filmek egyik színésze is kifogásolta ezt a hiányosságot), így mindannyian rendkívül kíváncsiak lettünk, amikor a DICE bejelentette, hogy a folytatásban már nem marad el a sztori mód.
Egy menő traileren már bele is nézhettünk a kampány történetébe, azonban a játékmenetet eddig még nem láttuk és minden várakozásunk ellenére az EA Play előadáson sem került elő. Szerencsére páran a helyszínen kipróbálhatták és megosztották az első benyomásaikat a Star Wars Battlefront II egyjátékos módjával kapcsolatban. A sztori szerint mielőtt a második Halálcsillag pusztulásával egy időben a császár is meghalt, parancsba adta az Operation Cinder nevű hadművelet végrehajtását, amelynek célja a lázadó erők szétzilálása.
A bemutatott küldetés egy légi csatával kezdődik, amelyben egy TIE Fighter pilótafülkéjéből pusztíthatjuk a förtelmes lázadókat, hogy aztán az egyik ellenséges hangárban landolva gyalog folytassuk az akciót. Innentől egy kifejezetten lopakodásra kihegyezett szekció következett, ahol csendben is elintézhetjük az ellenfeleket. Ez logikusan hangzik, hiszen a történetben egy különleges osztag vezetőjét irányíthatjuk. A misszió végén egy ionágyút hatástalanítunk úgy, hogy felrobbantunk egy energiacellát. Végül egy másik űrjármű is becsapódik a lázadók hajójába, az így keletkezett vákuum pedig kiszippantja a főszereplő Iden Versiót és társát Haskot a világűrbe.
Összességében úgy tűnik, hogy valóban kellő energiát fektettek abba, hogy a kampánynak egyedi hangulata legyen és nem csak átcsomagolták a multiplayert, szóval mindenképpen van okunk az optimizmusra.