Manapság elég nehéz dolga van a kiadóknak, ha igazán meg akarják lepni a vásárlóikat, hiszen sok olyan bejelentés is előre kiszivárog, amit nem a trükkös marketingesek szellőztetnek meg idő előtt. Ezzel együtt az idei E3-as sajtókonferenciákra is jutott néhány váratlan bejelentés, amikre abszolút nem számítottunk, és az EA is bedobott saját rendezvényén egy lenyűgöző indie címet. Lássuk, mik voltak azok, amikkel sikerült meglepetést okozni.
A Way Out
Az EA Play felhozatalából nem csak hogy számítani lehetett a legtöbb játékra, hanem több, végül kimaradó cím jelenlétét is biztosra vettük. Üde színfoltként szerepelt az EA Originals program keretein belül felkarolt újabb játék, az A Way Out. Az emlékezetes Brothers: A Tale of Two Sons alkotója egy olyan játékot mutatott, ami sok előtte és utána a színpadon látott AAA játékot is lekörözhet. Nem csak egy eredeti alaphelyzettel és sztorival állt elő, hanem mindezt rendkívül érdekes kooperatív játékelemekkel is sikerült megtámogatnia a Hazelight csapatának.
Metro: Exodus
A Metro: Exodus érkezésén egyáltalán nem kellett volna meglepődnünk, hiszen a 4A Games legsikeresebb szériájáról van szó és félig-meddig már többször megerősítették, hogy dolgoznak az új részen - de volt, hogy tagadták. Ezen az E3-on nem számítottunk a játék felbukkanására, pláne nem a Microsoft konferenciáján. A mutáns medve jött, látott és ugyan a vonat legyőzte, minket lenyűgözött a trailer, amiben szerepet kapott.
Anthem
Hasonló volt a helyzet a korábban csak Project Dylan néven emlegetett Anthemmel, amiről tudtuk, hogy bejelentik, ahogy az is köztudott volt, hogy egy RPG-lövölde hibridről van szó. A téma viszont így is tartogatott néhány meglepetést, például a Javelin páncélokat, ahogy azt sem láttuk előre, hogy az első demóban látott szabad mozgás vár ránk a BioWare új játékában.
Age of Empires Definitive Edition
Az idei PC Gaming Show nem változtatta meg a véleményünket annak kapcsán, hogy a PC Gamer rendezvénye még mindig csak afféle mellékes látványosságnak tekinthető az E3 forgatagában. Első ránézésre az Xboxot képviselő fejlesztők szereplése is inkább csak a kötelező körök lefutásának tűnt, viszont mikor meghallottuk, hogy valami nagy bejelentés közeleg, felkaptuk a fejünket. Az első rész felújítása nem az az agyrobbantó világszenzáció, de tény, hogy nem számítottunk rá. Ráadásul a huszadik évfordulóra ígért még valamit a Microsoft, így van még remény egy folytatásra.
Skull & Bones
Az idei év legtöbb meglepetését egyértelműen a Ubisoft szállította. Ugyan a Transference is érdekes volt és a Mario+Rabbids is jobb első benyomást tett, mint amire számítottunk, a Skull & Bones volt az első olyan bejelentés a konferencián, ami igazán megfogta a fantáziánkat. Persze első ránézésre a For Honort is imádtuk, úgyhogy érdemes óvatosan lelkesedni az AC IV: Black Flag készítőinek kalózos játékáért.
Starlink: Battle For Atlas
A Starlink trailerét azért is figyeltük tágra nyílt szemekkel az első pillanattól kezdve, mert nem volt nehéz felismerni benne a Watch Dogs 2-ben teaselt űrbéli projektet. Viszont míg mi egy kolóniamenedzselő játékra vagy egy No Man's Sky-szerű felfedezős koncepcióra számítottunk elsősorban, a Ubisoft teljesen mással rukkolt elő. A Disney Infinityhez és a Skylandershöz képest néhány évvel az idősebb korosztály felé tolták el a toys-to-life koncepció célközönségét - a valóságban építhető, majd a játékban megjelenő űrhajók sokkal menőbbek, mint a Disney-karakterek vagy a színes figurák. Ugyan nem valószínű, hogy sokan rászánjuk magunkat a valószínűleg piszok drága játékra, a koncepció pont elég újszerű volt ahhoz, hogy elismerően csettintsünk.
Beyond Good & Evil 2
Lélekben már le is tettünk róla, hogy valaha láthatjuk még Michel Ancelt a színpadon, ahogy bejelenti a Beyond Good & Evil 2-t, de a Division film trailere, vagy egy új Splinter Cell leleplezése helyett pont ez volt a Ubisoft konferencia fináléja. A játék koncepciója egyelőre elég homályos, ráadásul a közös világban való űrhajózás is rizikós műfaji váltásnak tűnik. Maga a tény viszont, hogy a projekt túlélte a több éves fejlesztési poklot, jó érzéssel töltötte el a szívünket.
Hidden Agenda
Ironikus módon a Sony egyik legérdekesebb projektje be sem fért az előadás fő programjába, hanem a streamet megelőző szekcióban mutatta be a kiadó. Az Until Dawnért felelős Supermassive műhelyében készülő Hidden Agenda a PlayStation Playlink kezdeményezés egyik első játéka, ami a casual játékosokat hivatott berántani a gaming világába. Ebben az esetben mindez azt jelenti, hogy a nyomozásra épülő kalandjáték közben mindegyik játékos az okostelefonját használhatja kontrollerként, amire még különleges, titkos információk is érkezhetnek a játéktól - lehet, hogy valaki többet fog tudni, mint a többiek. Piszok jó a koncepció, amit eddig csak kisebb stúdiók játékaiban láthattunk, kár, hogy nem kapott helyet a színpadi showban.
The Inpatient
Nem ez volt az egyetlen rendkívül érdekes játék, ami könnyen elkerülhette a kevésbé figyelmes nézőt. A The Inpatient bejelentése után könnyen gondolhattuk volna, hogy csak egy újabb VR-horrorról van szó, ami rávilágít a PlayStation konferenciák formátumának egyik hibájára is. Mivel a színpadon senki nem mesélt a Supermassive új VR-alkotásáról, a YouTube-ra feltöltött trailer leírásából kellett megtudnunk, hogy a rendkívül sikeres Until Dawn előtörténetéről van szó és az ott látott Blackwood szanatórium egyik betegét irányíthatjuk majd.
Shadow of the Colossus remake
Azért volt olyan bejelentés, ami kellő figyelmet kapott a PlayStation előadásán és sokak régi vágyát teljesíti majd be. A Shadow of the Colossus második felújítása nagyon jó kezekben van a Nathan Drake Collectiont is jegyző Bluepoint csapatánál, ráadásul azóta kiderült, hogy nem csak a látványvilág újul meg, hanem a játékmenet is némileg korszerűbbé válik PlayStation 4-en, például választhatunk egy új irányítási módot is.
Metroid Prime 4
A Nintendo Spotlight erős felhozatala - még ha a legtöbb újdonság csak jövőre, vagy még később jön - önmagában kisebb meglepetésnek számított, de így is kiemelkedett egy játék leleplezése. A Metroid Prime: Federation Force csúfos bukása után nem voltunk benne biztosak, hogy a Nintendo a hozzá mer nyúlni a szériához, de a Switch gyártója megnyugtatta a rajongókat. Ugyan csak egy logóval, de ez is valami.
Számotokra mik voltak az idei E3 legnagyobb meglepetései?