A Heavy Rain alkotóinak legújabb játékában a döntéseké lesz a főszerep, és a jelek szerint nem csak ilyen tessék-lássék módon szólhatunk bele a játékmenetbe, hanem tényleg számít, hogy mit teszünk vagy mondunk egy adott szituációban.
David Cage egy interúban mesélt a játékról, és elmondta, hogy a játékmenet elég szokványos lesz, de ez lesz a legváltozatosabb játék (már ami a döntéseket és azok következményét illeti), amit valaha csináltak. A játék során több különböző karakter bőrébe is bebújhatunk majd, így több szemszögből is megismerjük a sztorit. Cage szerint nem a befejezés, hanem az odáig vezető út lesz az igazán fontos.
Az egyes karakterek sztorija párhuzamosan zajlik és egy nagy egésszé áll majd össze. Az E3-on kipróbálható demó a játék első jelenete volt, amelynek rögtön hat különböző befejezése van, a döntéseionk következményei pedig az egész játékra kihatnak. A sztorit egyébként a konkrét döntések mellett olyan apróságok is befolyásolhatják, hogy beszélünk-e egy karakterrel vagy felveszünk-e egy adott tárgyat.