A DayZ önálló változata még kint sincs, de a stúdiót már mind a két nagy konzolgyártó megkörnyékezte az ajánlatával.
Az E3 2013-on bemutatott DayZ előzetes alapján azt mondhatjuk, hogy öjó okuk volt a Bohemia Interactive-os srácoknak elhalasztani az online zombilövöldéjük kiadását, mert a játék láthatóan jobb lett, amióta utoljára láttuk. A játék fejlesztője, Dean "Rocket" Hall egy interjúban azt is elmondta, hogy a Sony és a Microsoft is megkereste őt, hogy nincs-e kedve a DayZ konzolos portját megcsinálni.
"Igen, mind a két céggel beszéltünk. De, amint azt mindenki jól tudja, a Sony hagyja, hogy magunk adjuk ki a játékot, míg a Microsoft megfizetteti a frissítések árát. A Microsoftnál kell, hogy legyen egy kiadód. Nincs digitális disztribúciós stratégiájuk, és valami 10 000 dollárt kell fizetned a frissítésekért" - nyilatkozta Rocket, majd hozzátette: "Sok esetben még tetszett is az, amit az Xbox One-nál láttam. Nem arról van szó, hogy leszarnám őket, őszintén szólva egy kicsit remélem, hogy a Microsoft csak elfelejtett beszélni az indie fejlesztők támogatásáról. De lehet, hogy csak túl naív vagyok".
Ettől függetlenül Hall nem látja akadályát annak, hogy akár PlayStation 4-en, vagy Xbox One-on elfusson a DayZ. Mindkét konzol konstrukciója nagyon rendben van.
"Az egyetlen akadály az lehet, amit maguk a gyártók támasztanak az indie fejlesztők elé. Nagyon szeretném Xbox Live-on és PlayStation 4-en is látni a DayZ-t."
Szerintünk biztosan lesz majd konzolos verziója a DayZ-nek, de a Bohemia addig nem fog belekezdeni a fejlesztésbe, amíg az önálló PC-s verziót ki nem adják.
A DayZ egy zseniális koncepció, az biztos, de szerintetek konzolon is olyan jó élmény lenne?